בשבילם זה "חוף הסלעים"

בשבילם זה "חוף הסלעים" שנסגר, כי טובעים בו אנשים. בשבילי זו "מנהרת אכזיב", אתר צלילה היקר ללבי, חוף קסום ומיוחד, אחד המקומות היפים לאורך חופי ישראל, מעל ומתחת למים.
אפשר לומר שבזכות אתר הצלילה הזה – מנהרת אכזיב (גם "מערת אכזיב") – כתבתי את הספר "מתחת למים – 44 אתרי צלילה בישראל". גם בטיול החופים שערכתי בשנת 2008, לרצועת החוף הקסומה הזו יוחדה פינה חמה בלב ומקום מובטח ברשימת "חמשת החופים היפים בישראל" שלי.

כואב לי לקרוא שכל רצועת החוף הזו הולכת להיסגר, כי טבעו שם אנשים. גם מול חופי תל-אביב טבעו, וגם בכנרת. החור הכחול בסיני גבה מספר לא מבוטל של הרוגים, אבל זה אתר צלילה מיוחד ובטוח לצלילה, אם נוהגים בו כראוי. באמת ובתמים כואב לקרוא על מקום אהוב שנלקח מאיתנו. אפילו אם יגדרו את חוף המנהרה עצמה, או "רק" ישימו סורגים בפתח שלה, זה עדיין יעציב אותי מאוד.

שלט. זה כל מה שצריך. שלט אזהרה, שמסביר את הסכנה ומצביע על הפתרון, ומכאן – החיים שלנו בידיים שלנו.

אני מקווה שאיכשהו זה עוד לא ייצא לפועל, אעקוב ואקח חלק בכל פעילות ציבורית שיקיימו תושבי נהריה כנגד ההחלטה הזו, ואם לבסוף זה אכן יקרה והחוף ייסגר, כנראה שאצטרך לעדכן תיקון עצוב למדי בדף התיקונים וההשלמות לספר "מתחת למים".

לידיעה ב-Ynet – נסגר "חוף הסלעים" ליד אכזיב

מנהרת אכזיב, חוף הסלעים

"חוף הסלעים" באכזיב (איזה מן שם זה???) – מנהרת אכזיב

4 תגובות

  1. אמה
    ספטמבר 11, 2010

    זה דוקא שם יפה!!! אולי נדוש , הרי בכל חוף ישנם סלעים פחות או יותר, אבל זהו השם הכי טבעי ואמיתי שאפשר לתת לחוף בכלל..!! או ומנהרת אכזיב היא חלק מהחוף לא ?? אם כך למה שחוף יקרא על שם חלק ממנו?? אפשר לקרוא לחוף בשם מסויים ולחלקים ממנו בכל שם מתאים שמזדמן…, לגבי כל העסק של הסגירה, אייי זה באמת עצוב( לא שאי פעם הייתי שם, אבל כל חלקה טבעית בעולמנו יקרה ויפה מכדי שיהרסו או ימנעו מאיתנו להנות ממנה)כואב הלב ממש, במיוחד לאלה שמכירים את המקום, מבקרים בו ונהנים מזיו יופיו,זה חסר ומתסכל… כןן.. וכואב גם על נשמות המתים שאילו רק היו מקיימים את " ונשמרתם לנפשותכם" היו עדיין כאן מהלכים ביננו..

  2. ?
    ספטמבר 14, 2010

    מקווה שהחוף לא ייסגר, עוד לא הספקתי לצלול שם:S

  3. אמה
    ספטמבר 14, 2010

    כן , אבל לפחות הוא צלל בכלל.. אה! זה הרבה יותר מנחמה!

  4. אוקטובר 11, 2010

    הי!
    מה נסגר החוף הצלילה האהוב עליי ביותר?!!
    כמה חבל…! וצודק, בכל מקום ניתן לתבוע, אין לסגור וזהו ! הסתיו לא הספקתי להגיע בכלל למקום לצלול. האם ניתן להכנס למים באחת הלגונות ליד ובכל זאת לצלול שם?
    צללתי במקום עשרות פעמים, ולדעתי מנהרת עכשיו לוקח אפילו את ראש הנקרא. המנהרה, המשחק של אור וצל, דגי מערות, קניונים ופעמונים…
    מה ניתן לעשות?
    האלה שתבעו לא היו צוללנים, בטח ניסו לעבור את המנהרה בלי ציוד ומיכלים, עיבדו הדרך או שהגלים עשו להם את זה!
    תודה מיוחדת לאמיר אשר בעקבות הספר מצאתי המקום ויכולתי לצלול שם ולהכיר היופי של המקום.

כתבו תגובה