חמשת החופים היפים ביותר בים התיכון

חופי הים התיכון…

כמו שהבנתם, הלכתי ברובם, וראיתי הרבה. יש חופים יפים וחופים פחות. את רובם הכרתי כבר קודם, אבל תמיד יש הפתעות, והנה רשימה מהשרוול, של החמישה שהכי הרשימו אותי.

חופי אכזיב ובצת: ידעתי מראש שאלו יהיו בראש הרשימה שלי. נו, אלו חופים שחרשתי בכל צורה. יש שם אתרי צלילה ושנירקול, יש שם הרבה מאד בעלי חיים של אזור הכרית, טבלאות גידוד רחבות ידיים וחול רך ונעים. מתחיל בראש הניקרה, ונגמר בתל אכזיב, כ-5.5 קילומטרים של חוף קסום וכיפי. טיול מושלם לבוקר או אחר צהריים בהיר אחד, ורצוי בים רגוע כך שאפשר להיכנס עם מסכה ושנורקל וליהנות גם ממה שמתחת למים. ויש גם תוספת קטנה, או חלופה אפשרית – חוף מולר, אזור אתר ה"מנהרה" באכזיב, שדרומית לחוף בננה ביץ' מצפון לנהריה. זה אינו נגיש בהמשך למסלול הקודם, מכיוון שבין השניים חוץ תל אכזיב, מדינת אכזיב וחוף בננה ביץ' הסגור.

שמורת חוף הבונים-דור: טוב, זה פשוט החוף הסלעי הפראי האמיתי האחרון שלנו. יש חוף מסודר המיועד לקמפינג וסטלה, והוא גם מגניב, אבל דרומית אליו עד לתל דור זה פשוט שומקום. במיוחד בשעת בוקר מוקדמת, כשאין הרבה אנשים, או באמצע השבוע. מפרצי כורכר מקסימים, פינות של חול רך בינות לסלעים נוקשים, איונים קטנים ומערות עם גייזרים, וגם כאן שפע של בעלי חיים זעירים, למי שיש לו סבלנות להביט בהם. ובחלק הדרומי של החוף הפראי, בצמוד לתל דור, מפרץ שמכונה מפרץ האהבה, ומולו אי קטן וממזרי. דרומית לתל ישנו חוף נחשולים דור הפופולרי, הומה אדם בעונת הרחצה, אבל יש לי גם דברים טובים להגיד עליו, וגם הרבה נוסטלגיה – זה היה החוף שאליו היינו נוסעים עם המשפחה בילדותי, ואני הייתי אורז סירה מתנפחת ומפליג לאחד מארבעת האיים שמול החוף, ומדמיין שאני רובינזון קרוזו.

בין אולגה למכמורת: ששש… אני לא חושב שמישהו יודע שיש שם חוף. יש חוף כפר הים של גבעת אולגה, והוא מקסים. ויש חוף מכמורת, שהוא נהדר. אבל ביניהם רצועת חוף לא קצרה (וגם לא צרה), שהגישה אליה רק מצפון או מדרום, וכנראה שגם עם רכב 4X4 תוכלו להתקרב. אז מכפר הים הולכים דרומה, ומגלים מפרץ סגור בין סלעים גדולים. נחמד בפני עצמו, ומקום נהדר לאוהל, אבל מעט דרומה נפתח מפרץ חולי של 300 מ', התחום בין שני צוקי כורכר הסוגרים עליו מהצדדים, החול רך ונעים, וגם אם יש איזה זוג מטיילים אמיצים ששמו אוהל, יש די והותר מקום להתרחק מהם ולהרגיש כמעט לבד. האסוציאציה הראשונית שלי היתה ל"חוף המושלם" של ליאונרדו דה-קפריו בסרט "החוף", אבל מובן שעצי קוקוס או שדות של מריחואנה אין כאן.


חוף פלמחים:
ממילא הוא בכותרת עכשיו, בגלל המאבק לעצור שם את תכנית הבנייה השערורייתית שתחסום חצי מהחוף, אבל ניתן לו במה גם כאן. זה חוף פראי בחלקו (היכן שרוצים לבנות, וכרגע גדר מכוערת מסתירה את החוף) ומוסדר בחלקו, אבל אנחנו לא נסתפק בזה שישאירו רק חוף מסודר. רוצים גם את החלק הפראי, כמו שהוא. ומגיע לנו. החוף מתחיל מתחת לצוק של קיבוץ פלמחים, והוא חולי בחלקו, אבל עם הרבה אזורים סלעיים, טבלת גידוד אחת רחבה שעליה תמיד דייגים, שלושה ריפים מול החוף שכיף לשחות ולשנרקל בהם, והצוק של תל יבנה ים, ששם מתחת למים פזורים עדיין שאריותיה של האוניה "רוקי", שכל זקני האזור עוד זוכרים שהיו משחקים בה כשעוד היתה שלמה כמעט. באמת חוף טוב, ואני רק מקווה שגם יהיה לו סוף טוב.

חוף ניצנים: מבחינתי הוא גם תגלית חדשה. לא הייתי בו מעודי. טוב, הוא חוף חולי, ואני תמיד העדפתי אותם סלעיים. אבל אין מה לדבר – זה חול במיטבו. רך, לבן ונקי. החוף המסודר של ניצנים גובה 40 ש"ח לכניסת רכב, זה באמת הרבה, אבל גם נראה פשוט נהדר – סככות זולה, מחצלות, פחי אשפה גדולים, שירותי הצלה ודבר אחד שאני מאוד מעריך – חצאי חביות ריקות המיועדות להבערת אש, כדי שאנשים לא ידליקו מדורות על החוף. חוף ניצנים זה מקום לבוא להשתקע בסגנון סיני. אה, כן, והמים היו חמימים ונעימים יותר מכל חוף אחר. אני יודע שהמים זה אותם מים, ובכל זאת. ותקראו לי משוגע, אבל השיפוע של הקרקעית – מושלם!!!

אלו רק חמישה חופים שאני בחרתי לעצמי, אבל יש עוד המון מקסימים. רק שיעזבו לנו אותם בשקט, לא יבנו, וגם לא יפתחו היכן שלא חייבים. כי הים לכולנו פתוח.

4 תגובות

  1. יאיר
    פברואר 29, 2012

    שלום. סימנו השבוע חברי ואני מסע שקראנו לו "דרך הים" תחילתו בצוק ראש הניקרה וסופו אבני הגבול שלפני רצועת עזה .ראינו החופים היפים אך בעיקר ראינו את המכוער.הלכלוך מחד וההשתלטות על חופים(שלא לצרכי הבטחון)מאידך.וגם על זה צריכים אנו לתת את הדעת. שלום

  2. יפה
    נובמבר 01, 2012

    אהבתי הגדולה ללכת בים ,אכן הצגתה חופים מופלאים ,ישנם עוד והיופי בעני המתבונן ,יש חוף בו הטבע חשוף ומלא עוצמה ואם מרחיקים לכת נשארים כמעט בודדים {בשעות הבוקר}והתחושה העוטפת של ים שמיים וצוקי פרא מרהיבים מרגשת
    מחוף פולג לכיון געש ועוד דרומה

כתבו תגובה