אנשים שומרים על מה שהם אוהבים

"People protect what they love"

כך אמר האדמו"ר ז'אק איב קוסטו, שאני עוד מתכנן לכתוב עליו פוסט/ים מתישהו. אבל לזכותו ייאמר, שעם כל חוסר המודעות הסביבתית שמופגן מתיעוד מסעותיו (חכו לפוסט ותווכחו) הוא גרם לאנשים לאהוב את הים, הלהיב אותם ושילהב אותם, והוא צודק – אנשים שומרים על מה שהם אוהבים, לפעמים.

זהו בעיניי הצידוק היחיד לגני חיות ואקווריומים, ועוד הרבה דברים שאנחנו עושים. אפילו מועדוני צלילה. אני מאמין שצוללים הם אוהבי ים ברובם, וככאלו – מוכנים לשמור עליו. זה בעצם היה הרעיון מאחורי התחרות "חלומות בכחול", שמחברת בין עולם הצלילה לבין שמירה על הים.
"אנשים שומרים על מה שהם אוהבים" – זה גם הצידוק היחיד, אם קיים כזה, להחזיק כריש לווייתן בצנצנת. אולי לא.

בכל מקרה, ז'אקי צודק בזה, ובגלל זה אסלח לו, אולי, על שהוא השתמש בדינמיט, או דרך על צב. חכו לפוסט, נו! וגם בגלל האקווה-לאנג, כמובן, אבי ה-SCUBA. ואולי גם בגלל המבטא הצרפתי השרמנטי, ובגלל שהוא מתייחס לים בלשון נקבה. טוב, סלחתי, רק שלא ידרוך יותר על צבים!

ז'אק קוסטו מטיף. אבל מה זה לעזאזל כלי השיט הביזארי בהתחלה???

5 תגובות

  1. אמיל
    נובמבר 01, 2009

    אמיר גור שלום.
    בימים אלה אני מלש"ב ומתכונן לגיוס לצבא בשנה הבאה.
    לפני כמה חודשים נתקלתי במאמרים אל קורס חובלים ומאוד התעניינתי בקורס היוקרתי ובתפקיד המעניין.וככל שהתעמקתי בזה גדל רצוני לעבור את הקורס ולהיות חובל בחיל הים.אך מכיוון שאני לא יכול לגשת ליום סיירות פניתי ללשכת גיוס ושם אמרו לי שניתן להתמיין דרך"מאתר צדדי".כששמעתי את זה שמחתי מאוד כי יש לי סיכוי נוסף אבל מהר מאוד התברר לי שהנתונים האישיים שלי לא מתאימים להתחלת מיונים(למרות שהקב"א שלי די גבוה כי קיבלתי זימונים ליחידות מודיעין שונות). אני מאוד רוצה לפחות להתחיל את המיונים ולתת את הכל בגיבוש אבל סתייה קטנה מאוד בקב"א מונעת זאת ממני.
    אז חשבתי לכתוב לך את המכתב הזה כי אני מקווה שאתה מכיר חובלים ושאולי הם או אתה או מישהו יוכל לעזור לי אם הבעיה שלי ויוכל להציא פתרון כלשהו(רק אל תגידו לי לוותר כי תמיד יש איזושהי דרך).אז תודה מראש על העזרה ואני מקווה שיום אחד גם אני אוכל להכנס למשפחת החובלים!!

    מחכה לתשובה
    בברכה אמיל אלחסוב

  2. נובמבר 02, 2009

    אמיל אהלן

    כיף לשמוע מאנשים שיש להם כל כך הרבה מוטיבציה לשרת בתפקיד איכותי ושקשור בים.
    את יתר תשובתי אשלח לך במייל, כי זה אישי יותר.

    בהצלחה!

  3. אמה
    נובמבר 06, 2009

    "צידוק יחיד אם קיים כזה"? אני לא חושבת שיש צידוק לדבר כזה ולעוד רבים כאלה, במילה אחת ההגדרה היא: אגואיזם – אנוכיות, אנשים מרבים לחשוב על עצמם ועל ההנאות שלהם ויעשו הכל כדי לספק אותן לצערנו הרב, זה בדיוק כמוו שתגיד: "אני אוהב שוקולד", השאלה המתבקשת היא : " איך אתה מסוגל לאכול את השוקולד אם אתה אוהב אותו"? אלא אתה נהנה לאכול אותו או אוהב לאכול אותו.. אותו הדבר.. אין פה אהבה יש פה צורך, אינטרס.. שמירה מתוך אהבה יכולה גם להיות רחוקה אבל שמורה ויש לנו הרבה דוג' בטבע על חברות, עמותות או ארגונים שנוסדו במיוחד כדי לשמר את הטבע בצורה בה הוא קיים מבלי לפגום או לשנות אותו…( כמובן שאינני באה לשפוט או לדון אלא להציג הסתכלות שונה או צד אחר לדבר, אחר הכל לכל מטבע יש שנ צדדים..!)

  4. נובמבר 06, 2009

    אמה, בעולם שבו אנשים עושים הכל כדי לספק את ההנאות שלהן, לפעמים צריך לספק להם הנאות עם מסר, כדי שמסר יעבור. אחרת הוא לא יעבור. זו כוונתי. בעולם מושלם, לא היינו צריכים להציג את בעלי החיים כדי שאנשים יאהבו וישמרו אותם, אלא היו מכבדים אותם בפני עצמם, בגלל שהם חיים, ונפלאים, והיינו רצים איתם בשדות כמוהם, קצת יותר מתוחכמים, אבל חיים איתם בהרמוניה. כמו אינדיאנים, לפני האדם הלבן.

    וכן, באמת יש כמה צדדים לכל מטבע :-)
    ולכן סייגתי במילים כמו "אולי לא" או "אם קיים כזה". שכל אחד יעשה את חשבון הנפש שלו, אבל שרק יתנו על זה את הדעת, זה כבר משהו.

כתבו תגובה