כריש לווייתן בצנצנת

<< למטה סרטון מקסים >>

חידה: איך מכניסים ארבעה כרישי לווייתן לצנצנת? והתשובה, כמובן, באקווריום השני הכי גדול בעולם, Kuroshio sea, ביפן. זה לא שאני מתנגד כזה גדול של אקווריומים וגני חיות, אבל אני בהחלט חושב שזכות הקיום של אלו, בעידן שבו הנאורות צריכה להיות מנת חלקם של אוהבי הסביבה והטבע, מותנית בהליכה על הקו הדק בין להיות שער לבורות האנושית אל הטבע המדהים שבעולמנו, לבין להיות מצג ראוותני של חמדנות האדם ואדנותו. באקווריום הזה, לטעמי האישי הגבולות קצת נחצו, לטובת היופי וההדר של החזקת ארבעה כרישי לווייתן ועוד שפע אדיר של בעלי חיים ימיים במיכל זכוכית אחד ענקי. המדע והדעת הם תירוצים טובים להרבה דברים, אבל ברור שיש סביבם גבול מטושטש למדי. ובגלל זה אני אפילו לא בטח אם אני בעד או נגד, ברור לי שאהדת הציבור לאותו טבע קסום נובעת, בחלקה, מההתרשמות שנוצרת באותם גני חיות ואקווריומים. אבל צורם לי לראות את הסרטון הזה, של כל הטבע הקסום והנפלא בעולם שאני אוהב, מונח מול צלליות סקרניות של המבקרים באקווריום. על דבר אחד אין ויכוח: הסרטון עשוי לעילא ועילא, והמוסיקה שמלווה אותו נהדרת ומרגשת, במיוחד לאור מילות השיר Please don't go שבהקשר הזה מקבלות משמעות שונה לגמרי.

תהנו, ואני מניח שתהרהרו גם.

ארבעה כרישי לווייתן באקווריום אחד גדול

4 תגובות

  1. אמה
    נובמבר 06, 2009

    אני כותבת תוך כדי האזנה לשיר ואני חייבת לומר…. זה מרגש.מרתק.. ונוטע בי חשק לפרוץ לתוך הסרט, לשבור את האקווריום העצום הזה ולשחרר את הדגים היפיפיים האלה אל תוך תעלת ניקוז היישר לים או לאוקיינוס…כל אלה מחשבות מאד יפות ואצילות הלא כן? אבל בשטח, מה נוכל לעשות יפי נפש שכמותנו… זה כמו העובדה שאני מפנטזת על כמה חברה שווים שמסתננים יחד איתי לאזור בו נמצא גלעד שליט ואל תשאל איך אנחנו פשוט מוציאים אותו משם…ו…כו'…

  2. נובמבר 06, 2009

    אין ספק שיש לך דימיון פורה אמה :-)

    וכמו שכתבתי בפוסט, גם בעיניי האקווריום הזה קצת מוגזם, למרות שאני לא ממעיט בערכם של גני חיות ואקווריום באשר להגברת המודעות והאהבה של המין האנושי למינים הלא-אנושיים.
    people protect what they love:

    http://amirgur.com/?p=1272

    תודה על התגובות, אמה
    איך אומר השיר המרגש שלמעלה:
    please don't go

    :-)

כתבו תגובה