מה יש ל"מעריב" ממדוזות ענק?

בעודי יושב במוזס על הבר, צדה עיני הזריזה את העמוד האחורי ב"מעריב" שהחזיק סועד בצד השני של הבר. ניגשתי אליו ובחוצפה רבה חטפתי את העיתון מידיו, ולא האמנתי למראה עיניי: בעמוד האחורי של עיתון "מעריב", בתאריך רביעי לנובמבר, כתבה על מדוזות! אחרי השבוע הכי גשום שהיה בתקופה זו בעשור האחרון, בפתחו של החורף הבא עלינו לטובה, מישהו ב"מעריב" חשב שאנחנו עדיין אובססיבים לגבי המדוזות. אז נכון, מדובר על מדוזות ביפן, ומדוזות ממש גדולות, אז בטח אפשר לעשות מזה סרט אסונות ולשווק פניקה מעושה (ומאוסה) תחת כותרות כמו "הפלישה הגדולה לחופי יפן" ו"המדוזות תקפו והסירה התהפכה" – אבל אם כבר אז למה לקחת טקסט וויז'ואל שכבר הופיעו בעיתון לפני שלושה וחצי חודשים, כשעוד היה קיץ ומדוזות (ביפן או בירח) עוד היו בעלות פוטנציאל להכניס אותנו לפניקה?

הכתבה החדשה ממחזרת את הישנה, בחלקים מסוימים בדיוק של מילה במילה (cut and paste מדויק), ורק הוסיפו "סקופ" על סירה שהתהפכה "בגלל המדוזות" בסוף השבוע שעבר, כדי שיהיה תירוץ.
אני אוהב כתבות על אקולוגיה וסביבה, אוהב גם מדוזות (אפילו מאוד), ואוהב סרטי אימה מגוחכים, אבל לאנוס את אלו על אלו על אלו, ולמחזר כתבה שעוד בגרסתה המקורית היתה רדודה ושטחית – זה כבר הפתיע אפילו את ההוא עם הארטבורגר בצד השני של הבר. אבל בעיקר כי לא החזרתי לו את העיתון, אלא רצתי הביתה לסרוק. הנה ההוכחה:

כתבה במעריב על מדוזות

מדוזות הענק פולשות ל"מעריב", וכבר השתלטו על חלקים במערכת העיתון

פוסט קשור:

מדוזות ענק פולשות ליפן!

7 תגובות

  1. רויטל
    נובמבר 04, 2009

    הממממ. מדוזילה. מזכיר לי משהו. אולי יש קשר בין השניים? :P

  2. אמה
    נובמבר 05, 2009

    מאד מוזר …. לא הענין עם המיחזור, זה דבר מבאיש ומוכר לצערנו, אלא החוסר הגיון בכך שמדוזות מופיעות בזמן קוטבי שכזה בחופים באשר הם, למרות שהיו מקרים בעבר (אמנם נדירים) שחרגו מן הטבע.. בכל אופן שיהיה..!

  3. נובמבר 06, 2009

    אמה, אני לא יודע אם את צודקת או לא. ישנן מדוזות שלא בוחלות במים קרים, ולמעשה יש מדוזות שחיות דרך קבע באזורי ממים ממוזגים, ושם גם בקיץ, כשהן במופע המדוזואידי, טמפרטורת המים לא עולה על 10-12 מעלות צלזיוס.

    בלי להכיר את המערכת האקולוגית המדוברת קשה לדעת, ובכתבה מצוין ש"מתקפת מדוזות הענק" התחילה בקיץ, וכעת נותרו ספיחים שלה, אולי שרידים אחרונים לפני כניסת החורף.

    אבל ברור שיש כאן סימפטום לתופעה חריגה או חדשה, עם עניין אקולוגי רב. משעשעת אותי הדרך בה ניסו ב"מעריב" להפוך את העניין האקולוגי שבזה לסרט אסונות, ועשו זאת פעם שנייה מבלי להניד עפעף…

  4. אמה
    נובמבר 06, 2009

    חחחחה חח.. זה היה טוב! "להפוך את העניין האקולוגי שבזה לסרט אסונות!"
    דרך אגב כשכתבתי "בזמן קוטבי שכזה" לא התכוונתי בכך שמדוזות אינן מסוגלות לחיות בטמ' קרה אלא לעובדה שהן שוהות בחופים בתקופה זו כשמבחינת סדר האקולוגיה הן אינן מגיעות לחופים בזמן זה אלא כמו שכתבת בעונת הקיץ.. בכל אופן אתה המבין פה …!

  5. נובמבר 06, 2009

    כן, אבל כמו שכתבתי, אני לא מכיר את המערכת האקולוגית האופיינית לחופי יפן ולמדוזות הענק שלהם, ייתכן ששם הן "מושכות את העונה" קצת יותר מאצלנו. זה מין אחר, וים אחר, ומערכת אחרת. אבל בשורה התחתונה, זה נראה קצת מוזר, נכון :-)

  6. איתן
    פברואר 17, 2010

    תקשיב קצת, תשכיל. אני לא חובב גדול של מעריב אך הכתבה הזו כנראה מצביעה על תופעה קצת יותר גדולה ממה שחשבת. לפני שאתה טורח לכתוב שטויות בלי לבדוק אז הנה לך כמה עובדות שלא ידעת עליהן כנראה כי אחרת לא היית פוגע במעריב: 1. מדוזות יכולות להיות קטלניות עבור בני אדם. למרבה ההפתעה, דווקא הזעירות מביניהן הן הקטלניות. 2. המדוזות שרדו במשך 600 מיליון שנה בזמן שזנים אחרים נכחדו מעל פני האדמה והים. 3. למדוזות אין שום בעיה לחיות בתנאים של חוסר חמצן ובאקלים קיצוני שאף חיה אחרת לא תוכל לחיות. מסביר את יכולת ההישרדות שלהן. 4. כשהורגים מדוזה היא משחררת מיליוני ביציות שמתיישבות על קרקעית הים כפוליפים. בתנאים מסויימים הפוליפים הופכים להיות מדוזות. מתי? אתה שואל… כאשר יש סביבה מזוהמת ובתנאי אקלים משתנים. 5.אנחנו בני האדם גורמים להתרבותם המאסיבית של המדוזות בכך שאנחנו מזהמים את הים ומעלים את הטמפרטורה בו. כך שהמדוזות לאט לאט הופכות להיות שליטות הים ובפעם הבאה שתיכנס לים תחשוב על כך כי מימי הים התיכון נחשבים מזוהמים גם כן.

  7. פברואר 17, 2010

    איתן היקר
    אין ספק שאתה ביולוג ימי משכיל.
    מה שכתבת זה גיבוב של שטויות שהגית מדמיונך מן הסתם (או מן הסם, גם זו אפשרות), או ששאבת מכתבות פניקה במעריב.
    זה הבלוג שלי ובו אני כותב מה שאני חושב, אז בנוסף לבקורת שהיתה לי על מעריב ובהלת המדוזות בפתחו של החורף, אוסיף גם שטוב שיש להם קהל קוראים לשטויות כאלו.

כתבו תגובה