שפן, ארנב, ארנבון, ארנבת ובורות ויראלית

זה הפוסט השני ברציפות שאני כותב בו על פרסומות, אז אתחיל בהבהרה: אני לומד קופירייטינג, אבל אני לא כותב על פרסומות! כאן זה בלוג צלילה, טבע, טיולים וים, ואני כותב על בעלי חיים. אם יש פרסומת על בעלי חיים, זה בתחום שלי. על עולם הפרסום המזבלה עושים עבודה טובה ואני משאיר להם את העניין, טוב? אף על פי שבהקשר הנוכחי, אנחנו חלוקים כנראה, ואולי הם היו טוענים שאני קטנוני. נו טוב, הם לא כותבים על בעלי חיים…

אז מה הסיפור, בעצם? נטוויז'ן יצאו בקמפיין עם ארנבון, והם קוראים לו שפן. ויש להם גם תירוץ טוב: כולם חושבים שארנבון הוא בעצם שפן. ואני טוען שכולם חושבים מה שילמדו אותם, וכל זמן שתלמדו טעויות אז כולם ימשיכו לטעות. אני יודע, אני קצת טרחן בהקשר של דיוקי שפה בתחומים הקרובים ללבי, ובכל זאת מפריע לי שפרסום יכול להיות פלטפורמה נהדרת לשיווק ויראלי של… בורות.

ב-Ynet שיווק ופרסום כתבו על זה, ומעניין לקרוא, ולמי שלא מצוי בהבדלים יכול לקרוא עליהם בפורטל petnet או שתצפו בסרטון החמוד הזה של רשות הטבע והגנים.

על רגל אחת: ארנב, ארנבת וארנבון הם סוגים שונים בסדרת הארנבאים, ומאופיינים לרוב באוזניים גבוהות. השפן שייך לסדרת השפנאים ואינו קשור כלל לחבר'ה האלו, הארנבאים. אם כבר – הוא קרוב יותר לפילים. אבל עם אוזניים קטנות.

ולשם המחשה, הנה שפני סלע בתמונת השער מהגיליון האחרון של הסתדרות הרופאים הווטרינריים בישראל, שאותו אנחנו מעצבים ומפיקים כאן, מהסטודיו:

בטאון הרופאים הווטרינריים בישראל

שפני סלע בצילום השער של הצלם יורם שפירר

5 תגובות

  1. דניאל
    פברואר 09, 2010

    העם שפן או ארנבת מחליפים את.מינם כל חצי שנה.

  2. פברואר 09, 2010

    אהלן דניאל. אני לא חושב שזה או זה מחליפים את מינם כל חצי שנה. לא שמעתי על זה מעודי, בכל אופן.

  3. רחלי
    נובמבר 14, 2011

    שלום!\
    יפה מאוד- ישר כח! למדת לפני מה שקראתי- בדיוק מה שרציתי ללמוד.

כתבו תגובה