צילומי ציפורים וטבע בישראל

<< לתחרות צילומי ציפורים של החברה להגנת הטבע ב-Y-net >>

אחד הדברים הכי יפים בצילום, זה היכולת שלו לשכנע אותנו שהטבע באמת כל כך יפה וקסום כמו שמספרים, גם אם אנחנו יושבים בבית על הכורסה וממעטים לצאת אליו. אז אמנם אני לא מחשיב את עצמי מאלו שלא יוצאים אליו, רחוק מזה, אבל תמיד אפשר להיות מופתעים ממה שהטבע בארצנו הקטנטונת יכול לזמן לנו. כן, אני יודע שיש לנו נשרים בארץ, וגם ראיתי כמה מהם, למשל במצפור גמלא או בנחלי הגולן והחרמון. ידעתי גם שיש זאבים בארץ, בסדר, וגם אותם יצא לי לראות, ואפילו יש אחת שקרובה ללבי במיוחד.

אבל קרב של להקת נשרים בנגב עם זאבה רעבה שמנהלת קרב עיקש כדי להרחיקם מהטריטוריה שלה ומהטרף שלה – זה לא ידעתי שיש בארץ. חשבתי שזה שמור לנשיונל ג'אוגרפיק וערבות אפריקה.

אבל כאמור, תמיד אפשר להיות מופתעים. לאחרונה יצא לי להיתקל בצילומים של צלם טבע ישראלי שלא הכרתי,  יורם שפירר שמו, והצילומים של הבחור השאירו אותי פעור פה. יש באתר שלו כמה וכמה גלריות מרשימות למדי, אבל אני נהניתי במיוחד מהגלריות הארצישראליות שלו, פשוט כי כיף להיזכר שגם בישראל עדיין יש טבע כזה, ושיש מי שיש לו סבלנות לרבוץ ימים ולילות כדי לצפות בו.

ומעניין לעניין באותו עניין: Y-net העלו השבוע תחרות צילומי ציפורים של החברה להגנת הטבע, לזכרו של הצלם עמית גפן. הצילומים מדהימים, הציפורים יפהפיות, וממש כיף לצפות בהן אחת אחת ולבחור את הפייבוריטית. ב-22 לחודש תהיה הכרזת המנצח ותערוכה באוניברסיטת תל-אביב.

ולשם ההשוואה, כדאי לחזור שוב לפוסט שהעליתי לפני מספר שבועות ובו צילומי הטבע הטובים ביותר של 2008, ובהקשר הנוכחי – במיוחד להציץ בצילומים של התנהגות ציפורים.

והנה התמונה של שפירר שהפילה אותי, מהכריכה של בטאון הסתדרות הרופאים הוטרינרים שאנחנו מפיקים אצלנו בסטודיו:

יורם שפירר והטבע בנגב, במיטבם

2 תגובות

כתבו תגובה