מדוזות ברשת?! רק בישראל…

שגעון חדש של עיריית תל אביב פוקד אותנו ומאיים על חברת בעלי החיים הימיים מול חופי המרכז.

אני עוד מתקשה להאמין, זה נשמע לי כמו טירוף מוחלט, חריגה מוחלטת מגבולות ההגיון והתעלמות מוחלטת מהצורך לשלב את ההפתחות האורבנית והדמוגרפית עם סביבתנו הטבעית שהולכת ומצטמצמת ונפגעת. אבל בעיריית תל אביב החליטו שהמדוזות מהוות איום על סלע קיומנו, ושבטחונם האישי של הרוחצים בחופים שלהם מצדיק פריסת מאות מטרים של רשתות תת-ימיות שילכדו כל דבר העובר בדרכן.

למי שהמשמעויות לא ברורות לו: רשת מדוזות לא תלכוד רק מדוזות, היא תלכוד כל דבר שזז בים, גם דגים, צבי ים, יונקים ימיים ועוד. גרוע מכך – אין בעולם רשת שתישאר תמיד במקומה, לא משנה מה יעשו איתה. סופן של הרשתות הללו למצוא עצמן ניידות בים, מה שנקרא רשתות רפאים, וזה אחד האיומים הגרועים והמרגיזים ביותר על החיים בים הפתוח.

אם עיריית תל אביב לא תסוג מהכוונה להשקיע סכומי עתק בפריסת רשת ניסיונית מול חופי גורדון אני מתחייב אישית לקחת חלק פעיל במאבק ציבורי נגד הרעיון המגוחך. בינתיים אני עוד מקווה שקול ההגיון או חוות דעת מקצועיות יעשו את העבודה ויהרגו את הרשתות האלו כשהן עוד צעירות.

בסך הכל המדוזות שלנו לא נעימות, אבל הן לא הרגו אף אחד!

מי שממש לחוץ מהעניין הזה, הנה כאן דרך קצת יותר שפויה להתמודד עם האיום הזה.

והנה סרטון על מדוזה אימתנית (למעשה הידרתי מושבתי פלאגי, אבל קרוב משפחה של המדוזות) בשם ספינת קרב פורטוגזית שנמצאת במערב הים התיכון אבל לא ידוע לי על תקיפות שלה אצלנו. בסרטון המעניין הזה של הנשיונל ג'אוגרפיק היא דווקא הקורבן, אבל לא לעיריית תל אביב אלא לצב ים חמדן, ואני חושב שמותר לו. אבל רק לו.

כוחות שריון נגד ספינת חיל הים הפורטוגזי

תגובה אחת

כתבו תגובה