ג'ונגל פיתוח – חוף הבונים על הכוונת

כן, בהחלט דילמה. חוף פתוח ומלוכלך או מוכרז ונקי. שכחו לציין בכתבה שלא הכל "מלמעלה" ויש גם מעט שתלוי בנו. ועם קצת רצון, אז יש גם "פתוח ונקי", והרי ההוא "שלמעלה" יודע שגם חטאנו לא אחת ב"מוכרז ומלוכלך". אז נכון שפיתוח החוף יביא איתו מתקני אשפה, וצוותי ניקיון, ואבטחה, וחניה, וגביית מזומנים. אבל אין תחליף לחוף פראי, טבעי, בתולי ו…נקי. כן, נקי. כי אם מראש אנו מודים שאי אפשר לאכוף חוק ולשמור ניקיון במקום שאינו "מוכרז" (שזה למעשה צורה אחרת להגיד "גובה כסף"), אז אולי אפשר להפריט חופים לחברות פרטיות, וגם את חופי אילת לחלק בין מלונות העיר. אני בטוח שהחוף (ההיפותטי) של מלון הרודס יהיה מטופח ונקי. ויקר. ושל הרודס.

אז הנה לכם עוד דילמה, האם פיתוח חוף הוא בעצם טוב ליהודים. ואני אומר שזה רק עניין של זמן עד שכל החופים יהיו בסכנה. חוף פלמחים כבר בעיצומו של המאבק, חוף הבונים נכנס לתמונה, על בצת יש לחשושים, ויש לי תחושת בטן גם שמישהו כבר יזמום על ניצנים. ומה נשאר לטבע?

מחר הפגנה בירושלים על חוף הבונים, לצערי הרב נודע לי מאוחר ולא אוכל להגיע, אבל אני מבטיח להירתם למאבק של הבונים, ובמאוחר גם לזה של פלמחים, ואם בצת או ניצנים יצטרפו לחגיגה, אז גם שם.

אם אתם איתי בעניין, אפשר להתחיל בלחתום על העצומה של הבונים, ולהציץ באתר של חוף פלמחים.

ומעניין לעניין בעוד עניין, עם סיום עונת הרחצה, הרי לכם סיכום של זיהום החופים בשנה החולפת.

ג'ונגל פיתוח – נקמת הטרקטור

3 תגובות

  1. מלך הפזם
    נובמבר 01, 2008

    איך אתה מתכונן לעזור? איך אזרח מהשורה יכול לעזור (כבר העברתי תרומה כספית) ?

    תודה.

  2. יוני 16, 2010

    מטקות הולך טוב עם חוף

כתבו תגובה