סנפירים מפוצלים

עולם הצלילה מפוצל לשניים: כאלה שאוהבים סנפירים מפוצלים, וכאלה שטרם ניסו אותם… סנפירים מפוצלים

אני לא כזה פריק של ציוד, ולמרות שיש לי את המועדפים שלי, אצלול עם מה שיתנו לי וכל זמן שמסביב רטוב ובמסיכה יבש, אני אהיה מבסוט. אבל מהיום שבו גיליתי את הסנפירים המפוצלים, הבנתי שיש מבסוט, ויש נהנה.

אם היה לכם ספק או שלא הבנתם עדיין מה הביג דיל בסנפירים מפוצלים, להלן סרטון קצרצר של scuba.com שמעביר היטב גם את הרגשתי איתם במים.

מבחני סנפירים שונים אתם יכולים למצוא אצל scubadiving.com או aquaviews.net, אבל על טעם ועל ריח אין להתווכח, וכדאי לנסות כדי להיווכח. באופן אישי אני מאוד אוהב להחליף סנפירים עם צוללים שצוללים איתי, גם כדי לנסות את מה שיש להם (וכמעט תמיד לנשום לרווחה, אחרי הצלילה, על כך שלי יש אפולו ביו-פין) ולא פחות מזה כדי שצוללים אחרים יטעמו מעט מהפינוק והקלות של הסנפיר המפוצל וייחשפו לעולם חדש.

4 תגובות

  1. דרור
    פברואר 17, 2013

    היי אמיר,
    מאמר לעניין ובזמן מבחינתי כי אני רוצה להחליף את הסנפירים שלי.
    מכל הסרטונים והמאמרים בעניין מבין שיש מספר רב של סוגים.
    אם כך, מהו הסנפיר המומלץ לדעתך לצוללן חובב ( שצולל הרבה) ?
    תודה
    דרור

  2. פברואר 17, 2013

    אהלן דרור

    אכן יש מספר רב של סוגים. אני די חד משמעי עם זה שאין עוד סנפיר כמו אפולו (רק משקלו הרב זה חסרון), אבל זה מאוד אישי ולכן המלצתי לשאול ממישהו ולנסות קודם.
    אפולו גם לא מהזולים…

    תתחדש ותיהנה!

  3. בן
    אפריל 04, 2013

    זה מאוד אינדיווידואלי ומשתנה בין הצוללים ואף בין סגנון הצלילה.
    אני התחלתי לצלול עם ג'טים-wanna be ואחרי 60 דקות במים היו נתפסים לי השרירים ברגליים באופן קבוע. באיזשהו שלב החלפתי לספליטים (של אטומיק) והייתי מאוד מרוצה. אחרי שהתחלתי לעבוד בהדרכת צלילה הבנתי שהספליטים לא יכולים לענות על הדרישות שלי (ספרינט לעבר צולל במצוקה או שחייה ברוורס שהרבה יותר מסובך איתם) ועברתי לסנפירים של הוליס. הם לא קשיחים כמו הג'טים אבל גם לא רכים כמו ספליטים.
    בסנפירים קשיחים הרבה יותר קל לתת "ספרינט", לשחות ברוורס, לשחות אחורה או לשחות בסגנון של פרוג-קיק. אני לא אומר שזה לא אפשרי בספליטים, אבל זה הרבה פחות אפקטיבי.
    דווקא אני כן ניסיתי את האפולו פעם אחת, החלפתי עם חבר מתחת למים. אישית לא אהבתי את ההרגשה והם הרגישו לי מוזר ביחס לאטומיק שצללתי איתם אז.
    היום (וזה כמובן יכול להשתנות מחר…) אני לא חושב להחליף את ההוליס בקרוב. אבל אני עדיין משתמש בספליטים שלי כאשר אני הולך לשנרקל למשל…. הרבה יותר נוחים לי בשחייה על פני המים מאשר סנפירים קשיחים.

  4. אפריל 04, 2013

    בן, מקובל עליי שזה מאוד אינדיבידואלי כמובן, אבל עליי להודות שאני מתקשה להבין איך יש צוללים שלא מעדיפים מפוצלים טובים. מבחינתי זה הבדל משמעותי לטובת המפוצלים, ולא משנה לאיזה סוג צלילה ובאיזה מהירות, פשוט יותר נוח ומהיר לי איתם. גם בפרוג-קיק.
    אינדיבידואלי, כן?

כתבו תגובה