שמונה שנים במגזין צלילה – סיום תקופה

אי-שם בקיץ 2005 הציע לי מנכ"ל ההתאחדות הישראלית לצלילה, לירון תירוש, להחליף אותו בתפקיד עורך המגזין "צלילה". הסכמתי כמובן, ומאז – גיליון 36 – ועד אוקטובר 2012 – גיליון 49 – תפקדתי כעורך המגזין.
בסוף 2012 החליטה הנהלת ההתאחדות לסיים את הדפסת המגזין משיקולי תקציב, איכות הסביבה והרצון לצעוד עם הזמן ולהקים מגזין מקוון.

ובכך תמה מבחינתי תקופה, אבל לא רק מבחינתי, אלא מבחינת כל מי שאהב את המגזין המודפס.

בכנס מדריכי הצלילה שנערך בשבוע שעבר, ב-20 למרץ 2013, הוענק לי מגן הוקרה על תפקידיי ותרומתי בתקופה זו, ופתאום הבנתי שבאמת, תם אצלי עידן. אמשיך כמובן לתרום ולעזור לפעילות ההתאחדות הישראלית לצלילה, ופינה חמה בלב נותרת אצלי לארגון הזה, שפועל ללא הרף וכמידת יכולתו למען קידום ענף הצלילה בישראל. פינה חמה בלב נותרת אצלי גם לנפשות הפועלות, במיוחד המנכ"ל לירון תירוש ומנהלת המשרד מירי גייזינגר, שמולם עבדתי ישירות תקופה ארוכה.

והמגזין? הוא כעת מקוון, עלה בו הרבה חומר מרתק מגיליונות ישנים, יש בו סיכום קצרצר ומעניין של לירון תירוש להיסטוריה של מגזין צלילה והפורטפוליו הראשון במדור צילום המקוון, הוקדש (בפעם הראשונה) לצילומים שלי.

והמודפס? אצל האספנים יש עוד גיליונות ישנים שאפשר לעלעל בהם בשירותים ולשים על המדף כי זה פשוט נראה שם טוב, ומי שממש רוצה להתרפק על העבר יכול לנסות לשנורר "ספיירים" אצלי, או בהתאחדות הישראלית לצלילה… לזכר העבר…

 

 

4 תגובות

  1. אבי אלון
    מרץ 25, 2013

    אמיר היקר

    היה לי העונג במשך השנים לקרוא ולראות וללמוד ממה שהצגת במגזין ,
    צר לי כי החליטה ההתאחדות משיקולים כאלו ואחרים להפסיק את הפקת מגזין זה .
    אני חושב אחרת בנושא , ואין תחליף טוב יותר מאשר דף מודפס שתמיד אתה יכול להשאיר אותו שנים על המדף ותמיד ירתק אותך לקרוא שוב ושוב
    מה שלא תמיד נוח לעשות מול מחשב .

    אני כולי תקווה כי יום אחד זה יחזור , אותי זה פשוט מעניין .
    אני מאחל לך חג שמח
    המון הצלחה ומקווה שנמשיך לראות אותך עושה פעילות איתנו חברי ההתאחדות
    בהצלחה
    אבי אלון

  2. מרץ 25, 2013

    היי אבי
    תודה רבה על תגובתך ועל הפרגון
    לנושא המגזין, אני מסכים איתך וגם לי זה חבל, אבל מול השיקול הכלכלי (שאני היטב מודע לו) קשה להתווכח.

    אני ספק אם יחזור מגזין בעברית בנושא צלילה, היות ששני המגזינים שהיו נסגרו בשנים האחרונות, אבל אני מקווה שיופקו יוזמות אחרות כגון חוברות נושא תקופתיות וכו'. ימים יגידו…

    חג שמח ושוב תודה על מה שכתבת

  3. בן
    אפריל 04, 2013

    תודה על העיתון הנהדר אמיר.
    גם אני מצר על סגירתו של העיתון המודפס. בשנים האחרונות המגזין עבר ממגזין רבעוני (4 גיליונות בשנה) עד ל-2 גיליונות בשנה. וגם אותם החליטו עכשיו להעביר לאינטרנט.
    בתור גוף שאמור להיות למען רווחת הצוללים והצלילה בישראל, ציפיתי שההתאחדות תמשיך להחזיק את העיתון ולו רק בשל העובדה שהוא מגזין הצלילה האחרון והיחידי שיוצא מודפס. גם אם זה אומר שצריך, למשל, לגבות כסף בגין העיתון גם מחברי ההתאחדות (למשל סכום סימלי של 10 ש"ח לעיתון וחבר התאחדות שלא רוצה פשוט לא ישלם).
    יש לי גם הרבה טענות נגד הפורמט הדיגיטלי שנבחר. בתור התחלה הוא לא מתאים ולא נוח (לדעתי) לקריאה, ועדיף שיצא בפורמט של PDF אינטרקטיבי. בנוסף, לפי מה שהבנתי, בעתיד רק חברי התאחדות פעילים יוכלו לגשת לכל התכנים של המגזין. הדבר הזה יוצר בעיה שאם היו אני חבר התאחדות משלם, ומחר מפסיק את חברותי בהתאחדות, פתאום נעלמת לי הגישה לתכנים שפורסמו בזמן שכן הייתי חבר. זה דומה למצב שמישהו יגיע אליך הביתה בסיום החברות שלך וייקח מהמדף בשירותים את כל העיתונים שקיבלת עד כה….

    נ.ב אני מצטער שאני "משחרר" קיטור בבלוג שלך, אני יודע שזו לא היתה מבחירה שלך, אלא החלטה של הנהלת ההתאחדות, וגם אתה באותה דעה כמוני (לפחות בחלק מהנקודות שהעלתי…).

    נ.ב.ג
    תרגיש חופשי לזרוק "ספיירים" לכיווני (במיוחד גליונות ישנים, נגיד טרום 2003) :-)

    בן.

  4. אפריל 04, 2013

    היי בן. תודה על תגובתך, קודם כל.

    כמו שניחשת, שינוי הפורמט של המגזין כאב גם לי, אבל מול שיקולים כלכליים ואחרים אני לא מתלונן, מכיוון שזה לא ממומן מכיסי ואני לא קובע את חלוקת תקציבי ההתאחדות. יש כיוונים אחרים שבהם יש צורך להשקיע כסף, ואני לא נכנס לזה, זה לא תפקידו של העורך.
    לגבי הפורמט המקוון, עם חלק ממה שכתבת אני מסכים, ועם חלק לא. אני, למשל, מאוד לא אוהב פורמט PDF למגזין, וחושב שהוא פחות קריא ונוח מפורמט אתר. אבל יש גם דברים שבהם אני מסכים איתך.
    מכל מקום, אני לא לקחתי חלק בהקמתו או תכנונו של האתר המקוון, ועם סיומו של המגזין המודפס, סיימתי למעשה את תפקידיי הרשמיים בהתאחדות, נכון להיום.
    בעתיד זה אולי ישתנה, וכפי שכתבתי – בכל מקרה אמשיך לתרום כמידת יכולתי מבחינת תכנים ועוד.

    לגבי "ספיירים" – אבדוק מה יש אצלי ואעדכנך. מטבע הדברים, דווקא יש לי יותר ספיירים מגיליונות חדשים יותר, אבל אבדוק

כתבו תגובה