אצות, עשבי ים ושאר ירקות – מדריך לצמחי ים

מאחר שהנושא מעסיק אותי לא מעט ומכיוון שאני נשאל בנושא לעתים תכופות, העליתי בעבר פוסטים על מדריכי הדגים וחסרי החוליות המומלצים שלי, וגם על אתרים ברשת שיוכלו לסייע. בקטגוריה זו ציינתי בראש ובראשונה את אתרי הים של ד"ר יעקב דפני, שזה לו פרויקט חיים ממש, בעבור אהבת הים. אבל הדוקטור הפעלתן לא נח על זרי הדפני, והאתרים שלו עודכנו לאחרונה בנדבך חשוב נוסף: מדריך לזיהוי והכרת צמחי הים של מפרץ אילת. הם אמנם פחות פופולריים ומבוקשים מידידיהם הזזים והמרקדים (דגים ובעלי חיים אחרים) אבל אין ספק שראוי לשמור מקום גם לצמחים, המהווים חלק בלתי נפרד מהאקוסיסטמה – הסביבה הביולוגית – שבה אנחנו צוללים.

אז ככה נראה הפרק החדש באתרים של ד"ר דפני, ואני ממליץ בחום לגלוש בהם להכרות ראשונית, וכל אימת שתרצו לזהות מישהו או סתם להעמיק את הידע:

צמחי הים של מפרץ אילת ודרום סיני, של ד"ר דפני

תגובה אחת

  1. דצמבר 22, 2008

    תודה על ההמלצה. מבטיח שאכנס לאתר – כדי לתקן, כי עוד חסרים הסברים לרוב התמונות שבו, יש רק זיהוי, כך שזאת רק חצי עבודה. היפה כאן הוא שאת אצות הפלנקטון שקשות לצילום ונתקלים בהם בעיקר העוסקים בחקר הפלנקטון, מכיוון שהאצות הפלנקטוניות תפוצתן היא עולמית בדרך כלל, הבאתי בצורת קישור-לינק לאתר של NOAA המכון האמריקני לחקר הים, האטמוספירה והחלל.
    עם הזמן אני רוצה לטפל גם בצומח היבשתי האילתי – זהו אתר הבית האמיתי שלי.

כתבו תגובה