מילים כדורבנות, שירים כאבטיח

לאחרונה כמעט כל מי שמכיר אותי, ושיצא לו להכיר את דורבנות, שולח לי לינק אליהם. טוב, זה לא סוד שאני חובב משחקי מילים ושעשועי שפה, ואנשים בסה"כ רוצים לעזור. אבל הם לא הספיקו להבין שאת כל הלינקים בעולם רויטל שולחת לי לפני שהם מספיקים להקליד ג'ק רובינזון? אז נכנסתי לדורבנות, וצחקתי. ולכן נכנסתי שוב.

האתר דורבנות הוא אתר שמטרתו לעדכן את השפה. להעשיר את הסלנג, ליצור ז'רגון, מה שתרצו. אני לא באמת בטוח כמה מהמילים שנחשפות באתר הזה אכן יזלגו לשפה השגורה בפינו – בינתיים אני דווקא רואה נטייה הפוכה, של ביטויים שכבר שגורים בשפה שזולגים לתוך האתר כאילו הומצאו זה עתה – אבל הרוב מקורי וגם מה שלא, לפעמים משעשע למדי.

מה שאהבתי במיוחד באתר הזה, הבנוי על תבנית של בלוג, זה שהקוראים מוזמנים לשלוח מילים שלהם ואף להירשם כמנהלים זוטרים שיכולים להזין מילים בעצמם. כמובן שאלו עוברות סינון אצל מנהלי האתר, אבל נחמד לשתף את האתר וקוראיו במילים שלנו, ונחמד גם לדעת שהמילים החדשות שעולות שם ללא הרף הן פרי מחשבתם של "גולשים מהשורה" ולא רק של כמה מוחות קודחים שמשעמם להם. No offence…

בינתיים אני שלחתי להם את ה"יציצה" שלי, שלהבדיל מהיזיזה – ידידה שפוגשים בה לזיונים – ביציצה פוגשים בשביל הציונים. כלומר היא חרשנית-על וסכמנית-כל ששווה לשמור איתה על יחסים טובים, לפחות עד אחרי תקופת המבחנים (כולל מועדי ב'). כמובן שהיו פרשנויות נוספות כגון ידידה למציצות, ואפילו ידידה להשקיית העציצים. אבל עצם הדיון הוא חביב ומשעשע, ומצדיק כניסה חוזרת לאתר כדי להתעדכן.

מילים נוספות שלי יעלו בקרוב, אני מניח, ואני ממליץ לכל מי שקורא כאן להיכנס ולשלוח להם (באימייל או דרך פונקציית הניהול שציינתי) מילה או שתיים מהז'רגון האישי שלכם (ובינינו, למי אין?). אולי זה יתפוס.

עוד דוגמה משם למילה שאהבתי (לא שלי): סופיסטיכוסית. הכוסית המתוחכמת.

ויש שם עוד הרבה מילים כדורבנות, במיוחד לאלו שחייבים לומר את המילה האחרונה.

הקונספט של שיתוף הקוראים בעדכון האתר מזכיר לי אתר ותיק בהרבה, עם רעיון מעט אחר, אך משעשע למדי אף הוא:

אבטיח הזכור לטוב, שבו מעלים גולשים שיבושים של שורות משירים ידועים. למשל "אהבתיה" של שלמה ארצי "א-ב-טיח, אני יודע זאת פתאום, א-ב-טיח, פתאום עכשיו, זה לא מלון"

או שלום חנוך ב"הולך נגד הרוח" – "שיימשך הלילה, אהובתי אלפקה" ועוד כל מיני מעלי גיחוך. גם שם אתם מוזמנים להעלות שיבושים מקוריים אם יש לכם, אבל רוב הסיכויים שכבר עלו על זה לפניכם…

2 תגובות

  1. רויטל
    דצמבר 11, 2008

    כל הלינקים שבעולם? לא, כי נשארו פה עוד כמה שעוד לא שלחתי :)

  2. דצמבר 12, 2008

    אבטיח? חדש לי, אבל ככה"נ מבוסס על האתר האנגליתי http://www.kissthisguy.com/. שווה כניסה גם =)

כתבו תגובה