עוד הגיגים על מגדירי דגים

אני רשמית מכור. מדריכי בעלי החיים (דגים, חסרי חוליות וכל מה שבאמצע) של דבליוס אהובים עליי מאד, וכל פעם שיוצא ספר חדש בסדרה, אני מתפתה, מרסן את עצמי, אבל יודע שזה רק עניין של זמן.

בהמשך לפוסט שהעליתי לגבי מגדירי דגים וחסרי חוליות, וגם ללא קשר אליו, שואלים אותי צוללים רבים על איזה ספר הייתי ממליץ. האמת היא, שאי אפשר להסתפק רק באחד. למי שמתעניין רק בחי של מפרץ אילת והים האדום, יש אולי מוצא של כבוד: ה-Red sea reef guide, הוא ספר מעולה במיוחד וכולל גם דגים וגם חסרי חוליות, והוא האופציה היחידה שאני מכיר שמכסה היטב את החלק הזה של העולם. כמובן שצריך לוותר על נוחיות השפה, אבל מי שמתקשה עם האנגלית יקבל פיצוי הולם בדמות צילומים שעולים בהרבה על כל אלטרנטיבה עברית מקבילה. הוא גם הכי זול בחבורה, ובמחיר ממש מצחיק, במיוחד עם רוכשים ביחד עם עוד חבר או שניים ומחלקים את עלות המשלוח.

אבל קשה לעצור שם. אצלי על המדף יושבים כבר ארבעה מדריכים מהסדרה הזו, ועל הכוונת יש לפחות עוד שלושה, ביניהם במיוחד ה-Crustacea Guide Of The World וה-Whales & Dolphins: Cetacean World Guide.

אז הנה פעם אחת ולתמיד, לכל השואלים, אני ממליץ על דבליוס ורק על דבליוס, עד הודעה חדשה ועד שאכיר סדרת מדריכים אחרת, ואתמסר גם אליה.

2 תגובות

  1. רונן ברקן
    דצמבר 01, 2008

    שלום רב,
    לאחרונה צללתי בים תיכון (מכמרת) ונתקלתי בהמון חשופיות\תולעים שטוחות ירוקות בגדלים שונים. אשמח אם תוכל לספק לי מעט מידע אודות החיה
    תודה מראש
    רונן ברקן

  2. דצמבר 02, 2008

    הי רונן
    קשה לי לדעת על איזו חיה מדובר, ללא תמונה או תיאור מדוייק.
    בים תיכון יש הרבה חשופיות, וגם הרבה תולעים שטוחות. וכמו שאתה כבר יודע, הן דומות זו לזו. בכל מקרה – אם ירוקות וקטנטנות, ייתכן שזו חשופית בשם אליזיה. במגדיר חשופיות של דבליוס מיודענו אפשר למצוא אותה ואת חברותיה.
    ותמיד אפשר להביט מקרוב ממש, ולראות אם יש זר זימים או לא. חשופיות הן רכיכות ויש להן איברי נשימה מפותחים – זר הזימים שלהן. תולעים שטוחות הן פרמטיוויות יחסית ונושמות דרך דופן הגוף, ולכן אין להן זר זימים אלא רק בליטה שנועדה כדי לחקות את זר הזימים של החשופית.

    מקווה ששפכתי קצת אור.

כתבו תגובה