גאדג'טים חדשים מתחת למים

אני אוהב לצלול, כבר הבנתם את זה, אבל דווקא לא פריק של ציוד וההתעסקות בו. מספיק לי שיש לי מאזן (ואפשר גם בלי, מבחינתי), לא צריך שיהיה בקפלייט, פרפר או טכני מתקדם.
אבל יש כמה גאדג'טים נחמדים שצצו לאחרונה, ששווה להעיף מבט לכיוונם, גם אם לא לשלוף עליהם את הארנק. בינתיים.

בתחום המסכות צצו הרבה חידושים והמצאות. כבר לפני כמה שנים פיתחו את ה-Pro-ear, מסכת צלילה שמבטלת את הצורך בהשוואת הלחצים באוזניים ("פמפום") ובכך מקלה על הרבה מאד צוללים (בעיקר מתחילים, אבל לא רק) שמוטרדים מזה מאד ואף מוותרים על התחביב. על הפיתוח של זה אחראי, אם איני טועה, הווארד רוזנשטיין, אחד מחלוצי הצלילה בארץ.

לאחרונה פותחה מסכה המשלבת בתוכה מצלמה דיגיטלית תת-ימית, המאפשרת לצלם דרך מבט עיניו של הצולל. יתרון נוסף, אני מניח, הוא שאין צורך לאחוז במצלמה כשאינך משתמש בה.

אבל למי שפחות בעניין של צילום, ויותר בעניין של מוסיקה, יש את המסכה הזו, המשלבת MP3. נכון, חלקנו אוהבים את השקט, או את החריקות, או את ההתנשמות והבועות. ולא רק זה – אין ספק שלחוש השמיעה, יש גם ערך בטיחותי מתחת למים. רעש של סירת מנוע מעל הראש, בן הזוג שקורא לעזרה ועוד. אבל בכל זאת אני בטוח שיש מי שישמח לאפשרות לשמוע את הסימפוניה החמישית של בטהובן בשעה שמנגד לעיניו חולפת יצירת אמנות מסוג אחר.

עוד בקטגוריית המסכות, אז Aeris השיקו לאחרונה מסכת צלילה משולבת מחשב, שלכשעצמה נראית מוצר הרבה יוצר רציני מאשר זו המשלבת מצלמה. בעוד שלמצלמה משולבת מסכה ברור שיש חסרונות באיכות הצילום, אני לא מצליח לאתר חסרונות במסך תצוגת נתוני צלילה מתחת לעדשת המסכה. למעט, אולי, הקטנת שדה הראייה במעט, אבל אני גם ככה לא צולל תמיד עם מסכת נפח גבוה, כך שאני לא יכול להתלונן על זה. אקווה-ספורט מייבאים ומשווקים את המוצר הזה בארץ, ומחירו הצפוי קצת מעל 5,000 ש"ח.

ואם כבר דילגנו למחשבי צלילה, אז חברה ישראלית פיתחה מחשב צלילה שהוא גם יחידת תקשורת בין הצוללים, ומאפשרת לסמס, לאתר ולתקשר בין הצוללים לבין עצמם, או בין הצוללים לספינת האם. הרעיון נשמע חדשני ומלהיב, עוד לא שמעתי ממישהו שניסה את המוצר או על חברה בינלאומית שכבר משווקת אותו בהצלחה, אז יש לקוות שבקרוב המוצר יהיה בשימוש הכלל. Sepa לקחו על עצמם את שיווק המוצר בארץ ומחירו על פי האתר שלהם, כ-5,000 ש"ח (למרות שצריך לגלול המון למטה כדי לגלות את זה).

וקצת על גאדג'טים שלא נראה לי שהשפויים מביננו יתעניינו בהם:

פיתוח של סנפיר עתידני (לגלול למטה) ביזארי שכנראה מניב תוצאות, אבל במקרה כזה כבר עדיף סקוטר.

וסכין צלילה ייעודית נגד כרישים, למי שמרגיש קרבי. הקטע איתה שהיא מזריקה אוויר או משהו, וזה מאלץ את הכריש לעלות לפני המים בהקדם. או משהו.

ומי שרוצה לצפות בסכין האוויר בפעולה, אני בטוח שישתכנע לא לרכוש אותה:

אפשר לחתוך את האוויר בסכין

תגובה אחת

כתבו תגובה