שיט ליוויתנים בחופי ישראל

בקצב הזה, אולי נפתח קו תיירות כזה בקרוב.

ליוויתנה חדשה הופיעה בסופ"ש האחרון בנמל חיפה, שם ניסו אנשי מחמל"י (כפרה עליהם) לעזור "to show her the way out" מה שנקרא. בכתבה של ארז ארליכמן כתוב "כי מדובר ככל הנראה בלוויתן מזיפות, אם כי עדיין נבדקת האפשרות כי מדובר בלוויתן מצוי או לוויתן מינקי (גוץ)" שזה די כמו להגיד שהוא רוצה לשחק באירופה, או בספרד (גם המצוי וגם הגוץ הם ליוויתני מזיפות, אבל אני בטוח שעוז גופמן ידע את זה…).

בפברואר השנה מתה לנו אחת כזו באשקלון, אבל הכי מגניב זה התצפית של אוקטובר האחרון, בה נצפו שני חבר'ה כאלו בריאים ושלמים, שוחים להנאתם מול הרצליה, מהצד של הים. ויש עוד לא מעט דיווחים, שווה לגגל קצת.

אז אמנם לפעמים זה מעיד על כך שהענקים הללו במצוקה, או היו במצוקה ועברו לעולם שכולו תכלת, אבל בכל זאת – זה מעיד על כך שהם מסתובבים בים שלנו, שהם שם, וזה מרגש.

ומי שתוהה מה עשו שני הגוצים מול הרצליה, אז צוות מדענים הקליט אותם ולהלן תמליל שיחתם:

אומר הזכר לנקבה: "מאות ארגונים, פעילים, פוליטיקאים ומדענים, ממשלות ופרלמנטים בכל העולם עושים הכל כדי שהמין שלנו לא יכחד… ואת באה ואומרת לי שיש לך כאב ראש?"


5 תגובות

  1. אוגוסט 09, 2008

    אולי זה המקום לספר שעמותת מחמ"לי מאפשרת גם לאמץ דולפינים, לעקוב אחריהם ולראות מה קורה איתם ואפילו לבקר אותם בים. אני אימצתי לי אחד (דני, מטר וחצי, חמוד ויפיוף), מומלץ בחום.

  2. ד"ר עוז גופמן
    אפריל 16, 2009

    אמיר היקר,
    תמשיך כך . אין עליך, יסודי ורציני. כיף גדול לקבל את התובנות ואת המידע שאתה אוסף בחיים.

    בכבוד רב,
    עוז

  3. אפריל 16, 2009

    תודה רבה עוז!
    מחמיא לי מאוד לקבל תגובה כזו ממך, בבלוג שלי.

    שוב תודה

    אמיר

כתבו תגובה