אוהלים ברוטשילד, יחידות נופש בניצנים?

בימים שבהם כל המדינה עוסקת במחאה חברתית נוקבת שהתחילה בגלל מצוקת דיור, אירוני שהאיום המרכזי על אחת השמורות היפות והחשובות בישראל הוא בשל תכנית להקמה של כפר נופש הכולל 900 יחידות דיור לצורך… נופש. כאילו זה מה שחסר לנו כרגע במדינה. לא שאני מזלזל בתכניות נדל"ן גרנדיוזיות, אפילו כשהן במסגרת מותרות, אבל במדינה צפופת אוכלוסין כמו ישראל בנייה של שכונות מגורים חדשות, ובכלל זה גם כפרי נופש, חייבת להיעשות במסגרת שטחים אורבניים או בצמוד להם. נגמרו הימים העליזים של דוד בן-גוריון, שבהם הפרחת הנגב היתה מצווה, ייבוש ביצות אתגר חלוצי ויישוב השממה מטרה נעלה. במציאות של היום ביצות=טבע ושממה=מפלט  לבעלי-חיים.
האזורים שעוד נותרו פתוחים וטבעיים חייבים להישמר כאלה.
בשנות החמישים אנשים תרמו כסף לייבוש החולה, למשל, והיום ברור לנו שזו שמורת טבע מדהימה, הראשונה והוותיקה בישראל, שהמאבק עליה הוא הוא שהוביל להיווסדות החברה להגנת הטבע, שמובילה (בין השאר) את המאבק להצלת חולות ניצנים.

במקרה לגמרי, ביקרתי שם שלשום בלילה. היה ירח מלא, וכבר הרבה זמן רציתי לבקר בשמורת חולות ניצנים בליל ירח מלא, לראות את הדיונות באור לילי ולחפש בעלי-חיים. האמת, שלא תליתי תקוות בחלק האחרון, אבל שתי ארנבות דווקא הפתיעו אותי והצדיקו את המוניטין של השמורה הזו, הידועה בשפע בעלי-חיים ליליים. זו סביבה ייחודית שתומכת במגוון צמחייה ובעלי-חיים, אזור דיונות שהולכות ונעלמות וגם מקטע חוף מהיפים בישראל.

אז מה קורה בניצנים שאמור להדאיג אותנו? האיום של הקמת תכנית הנופש המיועדת, שעדיין מהווה חלק מתמ"א 39, מרחף מעל השמורה. מחוף פלמחים שמענו בשורות טובות לפני מספר חודשים, מחוף הבונים גם, בחוף בצת הכיוון חיובי, וניצנים… עדיין בסכנה.
אז באתר החברה להגנת הטבע יש עצומה, וצריך לחתום עליה (בתחתית הדף שבקישור). כן, כולל מילוי פרטים. חליק, אז יהיה "להם" את כתובת המייל האמיתית שלכם ותקבלו מהם ניוזלטר (מצוין, אגב) שתוכלו להסיר אם יפריע לכם, ממה אתם חוששים?
וגם, לא פחות חשוב, ב-18 לחודש (שזה ממש כמעט מחר) יש אירוע כיפי מחאתי שכזה בחוף ניצנים (ברוח התקופה של נרגילות וסושי ברוטשילד, מחאה זה כיף, לא?) וכדאי להגיע.

והכי חשוב: כדאי להילחם על החופים, כי זה משתלם.

כל הכבוד לחברה להגנת הטבע שעושים את זה למען כולנו.

קישורים חשובים למקרה שפספסתם:

הזמנה לאירוע בחולות ניצנים

הסבר על הסכנה לחוף ניצנים

חמשת החופים היפים בישראל

טיול חוצה חופי ישראל

תגובה אחת

  1. ג'וש
    אוגוסט 17, 2011

    בגלל חוק הודל"ים שאושר לאחרונה נראה לי שהבעיה עוד תחריף (החוק הנ"ל הוא בכייה לדורות, נותן כוח עצום לקבלנים פרטיים)

כתבו תגובה