האמת על מירוץ הסרדינים

האמת, שהיינו במירוץ הסרדינים, אבל לא היה לנו מירוץ סרדינים ממש. לא צללנו בתוך ענן צפוף של סרדינים מבוהלים, שעדר דולפינים מקבץ אותם לכדי כדור בזמן שצבא של כרישים חג מתחת וגשם של ציפורים חמדניות מטיח עצמו אל מתחת לגלים, להצטרף למהומה. זה לא. ככה זה בטבע, אי אפשר לקבוע פגישה, ואם קבעת – יש מצב שהדייט יבריז. ומצד שני, היה מדהים להיות שם. להיום בים שבו עבר נחיל של סרדינים שעתיים לפניך, שבו דולפינים מלווים אותך מהרגע שהסירה יצאה משפך הנהר, ועד שנמאס להם, או לך (מה שמאוחר יותר, בד"כ). בים שבו לווייתנים גדולי-סנפיר נודדים ומרשימים את הנקבות בזינוקים מרשימים אל-על, עד שאתם כבר מפסיקים להתרגש מכל אחד, ומאמצים את העיניים כדי לחפש ציפורים צונחות. ים שבו ציפורים יורות עצמן אל גלי הים, ואפשר לראות אותן מתמרנות במצולות, מחפשות מה יש במקרר. שבו מטיילים כרישים מתחתיך, כמעט לאן שלא תביט. האמת, כשאני מספר את זה עכשיו ככה, זה נשמע ממש מירוץ סרדינים אמיתי. אבל האמת – שלא היה לנו המזל לחוות את מירוץ הסרדינים בשיא תפארתו. אבל ככה זה בטבע, כבר אמרנו, נכון?

בנוסף, צללנו עם מספר מיני כרישים, ממש מקרוב. טסנו לקייפטאון לטיול בכף התקווה הטובה, וסיימנו בהפלגה למחוזות הציד של העמלץ הלבן. שם חזינו בכריש צד בטבע, ממש כך, רודף אחרי כלבלבי-ים וגם תופס אותם, לעתים מזנק באוויר לגובה רב, לעתים המים מתערבלים בהמולה ושלולית של דם מרמזת שהיה טרף מוצלח. כך או כך, היינו בעין הסערה, וראינו עמלץ לבן טורף! לאחר מכן צללנו בתוך כלוב, כשבחוץ מטיילות מפלצות המעמקים הללו מסביב.

הייתי יכול להעלות תמונות ולהשוויץ קצת, אבל יש לי מצגות של איציק יוגב, שזה הרבה יותר שווה. אז התמונות שלי יחכו, ואני מבטיח לעדכן כשאסדר אותן בגלריות שלי כאן באתר.

הנה המצגות של איציק יוגב ממירוץ הסרדינים:

6 תגובות

  1. תומר
    אוגוסט 02, 2010

    אמיר
    נראה מדהים!!!!!!!

  2. אורלי
    אוגוסט 02, 2010

    מדהים!!
    התמונות ממחישות את כל התיאורים ומדברות בעד עצמן

  3. Sharon
    אוגוסט 06, 2010

    פשוט מדהים… חלום של כל צולל ואוהב טבע !

  4. אמה
    אוגוסט 23, 2010

    איך שאתה נהנה מהחיים!! ממש חי בסרט! אבל ממש! זה אדיר!! זה מעבר לחוויה , זה ריגוש עצום !! פשוט מדהים מה שאתה עושה, חווה ומעביר לנו טיפה מן הים ותיעוד ממחיש של מה שהיה..

כתבו תגובה