מילה של דולפין, דחיפה מלווייתן

ב-Ynet פרסמו מחקר בריטי חדש שמראה שדולפינים מתקשרים זה עם זה לא רק באמצעות קולות וצלילים, אלא גם באמצעות קפיצות ומכות זנב. באמת?! אני חושב לתכנן מחקר שיראה שכלבים מתקשרים זה עם זה גם על ידי כשכוש בזנב ולא רק על ידי נביחות. תיכף אני ניגש לעקוב אחרי סנדי ולראות אם היא מכשכשת לעניין או סתם מקשקשת.
עוד במחקר החדשני מגלים כי דולפינים מעדיפים "מילים קצרות". כך כתוב:  "חוק התמצות אצל הדולפינים לא משמש רק למטרות הישרדות וציד דגים, אלא גם מהווה עבורם כלי חברתי". במילים אחרות, החברה הדולפינית לא סובלת זבלני שכל. דבר קצר, או לך לחפש את החברים שלך באוקיינוס הפתוח! ותמחק את החיוך הדבילי מהפנים שך'!

וסיפור נוסף מגזרת היונקים הימיים: לווייתנית בלוגה (הלבנבנים היפיופים מארקטיקה, למי שיותר נוח לו) הצילה צוללת חופשייה מטביעה, כאשר רגליה לא נשמעו לה בגלל התכווצויות שרירים בקור הארקטי של סין. של סין?! כן, היא התאמנה בצלילה חופשית בבריכת מים בטמפרטורה ארקטית, או יותר נכון באקווריום של לווייתני בלוגה! ואני שואל את עצמי למה להתאמן בבריכה ארקטית, אם מסביב הכל סוב-טרופי ופורח? כדי שבלוגה יציל אותך?
מה שכן, הסיפור לא מופרך מהיסוד, קודם כל כי לווייתני בלוגה הם חכמים, וההיא שבאקווריום מורגלת בבני-אדם ואף מחבבת אותם (מה שמעיב בכל זאת על חוכמתה, אבל ניחא) ודבר שני כי זה אינסטינקט מולד אצלהם, ובמיוחד אצל נקבות, לעזור לגור בן יומו להגיע אל פני השטח כשהוא מתקשה, כדי שיוכל לנשום.
ושאלה נוספת שעלתה במוחי, כמובן, היא מדוע להחזיק בלוגה באקווריום בסין? כדי שיציל צוללות חופשיות שיביאו להתאמן באקווריום של בלוגה כדי שבלוגה יציל אותן? נשמע לי מסובך…

פוסטים קשורים:

כריש לווייתן בצנצנת

העטלפים של יוסי, המסרקניות של בלה

תגובה אחת

  1. אמה
    נובמבר 07, 2009

    חחה…. נשמע מסובך אה? או שהם מסבכים את זה?

כתבו תגובה