כריש ליוויתן באילת!

כל שנה יש כותרת כזו, איפשהו. וכל שנה זה נכון. כריש ליוויתן הוא הדג הכי גדול בעולם, הוא אטרקציה לצוללים ולצלמים תת-ימיים בכל העולם, והוא מופיעה גם אצלנו. בדרך כלל זה באביב ובתחילת הקיץ, וגם השנה. אני מחשיב אותו אחד מ"חמשת הגדולים", וכל אחד יסכים איתי.
בסופשבוע שחלף ביקר פרט צעיר, קטנצ'יק באורך 4.5 מטרים, וקבוצה של ארבעה צוללים צפו בו בזמן צלילה. אחד מהם הוא מנהל קהילת הצוללים של קפה דה-מרקר, ואת הסרטון שהוא צילם הוא העלה שם בקהילה.

אם נשמע על דיווחים נוספים, אפשר אולי יהיה להסיק שהפצפון הזה מטייל קצת לאורך חופינו, וזה בהחלט סיבה טובה (כאילו צריך סיבות…) לרדת לאילת בלו"ז צלילה צפוף, עם עדשה רחבה מורכבת על המצלמה, מוכנים לחוויה של פעם בחיים.

2 תגובות

  1. אריק מסיקה
    ספטמבר 17, 2009

    אמת לאמיתה –
    שותפי לצלילה, עופר חביב ואנוכי, צפינו בכריש הלוויתן בשבת האחרונה (12.9.09) בעודנו באמצע תרגול של הצלת צולל חסר הכרה בעומק של 7 מטרים בחוף הווילג' – מול מועדון ה"מרינה דייברס". הכריש עבר במרחק 4-5 מטרים מאיתנו בכיוון צפון לדרום, מלווה בפמליה גדולה של דגים (יש אומרים שהיה בניהם גם כריש קטן). עזבנו כמובן את התרגולת וניסינו לשחות אחריו ככל יכולתנו. זאת הייתה אחת מחוויות הצלילה המדהימות שהיו לי !!
    אחרי כמה עשרות מטרים נראה כי לכריש נמאס מאיתנו – הוא "פתח מבערים" ונעלם ב-deep blue……
    נתגעגע אליך……….

  2. ספטמבר 17, 2009

    איזה כיף לך!!!!!!!!

כתבו תגובה