הבשורות הכי טובות של השבוע

בתוך המציאות העגומה של העולם האפרורי והדכאוני שבו אנו חיים, נדיר להיתקל בידיעה הקשורה בסביבה, הזורה אופטימיות ומעלה חיוך והרגשה של ניצחון, הצלחה ושיפור המצב הקיים. ביוני השנה ללא ספק היתה לנו את ההרגשה הזו, ובגדול, כשהוכרז סופית (והפעם על אמת) שחוות הדגים באילת יצאו מהמים, אחרי 20 שנה של מאבק מתמשך. גם המאבק נגד פיתוח בלתי חוקי של חוף פלמחים מניב בינתיים, למיטב ידיעתי, תוצאות חיוביות, או לפחות מעכב את המשך הבנייה.

אבל עוד לא נרגעו שם הרוחות, והנה ניחתה פורענות חדשה ששווה מאד לעקוב אחריה, ואולי גם לקחת חלק במאבק שיתפתח: תוכניות פיתוח ובנייה בחוף הבונים, החוף הכי פראי ונאמן למקור שיש לנו בארץ, וללא ספק אחד החופים שאני הכי הכי אוהב.

אבל כאן בעצם באתי להגיד משהו משמח: אחרי 50 שנה שבהן חברת קצא"א (קו צינורות אילת-אשקלון) החזיקה בפיסת חוף רחב ידיים ויפהפה במפרץ אילת, פתאום צצה לה ידיעה על צמצום השטח שלהם, ופתיחת כ-150 מטרים של חוף ים עבור הרוחצים, הצוללים וכל מי שחשקה נפשו לשכשך בעוד 150 מטר של ים מקסים וחדש.

בהחלט החדשות הכי טובות ששמעתי השבוע (מה לעשות, חדשות ספורט בדרך כלל לא עושות לי את זה) ואני מחכה לרגע שבו אוכל לחנות את הטנדר בחוף קצא"א ולהתארגן לצלילה במים שלא נגעו בהם למעלה מיובל, כשברקע מנסרות שאלות העוברים ושבים הסקרנים והמשועממים.

חוף קצא"א במבט על

תגובה אחת

כתבו תגובה