כריש לווייתן לבקן התגלה בגלפגוס

אמנם מסתבר שזה לא אירוע כל כך חדש, אבל עבורי זה חדש, ומסתבר שגם עבור Y-net.  גילו כריש לווייתן לבקן באיי דרווין שבאיי גלפגוס. נכון, אם הוא היה חתול אז אף אחד לא היה יורק לכיוון שלו, ואם הוא היה ארנבון איש לא היה יוצא מגדרו. אבל כאן מדובר בדג באורך של 10 מטרים! לבן כשלג!

האסוציאציה הראשונה שעלתה לי, היא מובי דיק, הלווייתן הלבן מספרו הקלאסי של הרמן מלוויל. אמנם, אף אחד לא העז לקרוא לו לבקן, אבל הוא היה לבן, והיה ראשתן, אז מה עוד יכול להיות? לבקן!
נכון, יש כמובן את הלווייתן הידוע בכינוי "הלווייתן הלבן", או בשמו המדעי – הבלוגה. הבלוגה חי בארקטיקה, והוא לווייתן שיניים לא גדול במיוחד, אבל הקולני ביותר מכל היונקים הימיים. זה לא מובי דיק. מובי דיק זכה לכינוי הלווייתן הלבן בזכות עצמו, ולמרות שבני מינו הם בצבע חום-אפרפר כזה.
בקיצור, כריש לווייתן לבן – זה ממש מציאה. המצחיק הוא שזו היתה קבוצה של צלמים תת-ימיים של ה-BBC או משהו, אבל זו היתה צלילת סיאסטה ואף אחד מהם לא היו חמוש במצלמה. היחיד שצילם הוא המדריך.

גם בקרב הכרישים יש את הלבן "המקורי" – העמלץ הלבן, הידוע באנגלית כ-Great white. עושה רושם שהלבקן הנוכחי זכאי אף יותר ממנו לכינוי Great white – שכן הוא יותר Great ויותר White, אין על זה ויכוח.

אז מה עוד יש לנו בלבן? אחד המפורסמים היא הגורילה Copito de Nieve – "פתית השלג". זה גורילה זכר ובא בימים שנפטר לפני מספר שנים בגן חיות בברצלונה. גורילה זכר בגילו ידוע בדרך כלל בכינוי המחמיא "כסוף הגב", שזה אות לדומיננטיות וכוח. אם זה ככה, אתם יכולים לשער כמה כבוד הגיע לפתיתנו ז"ל, שהיה כולו לבן, מכף רגל ועד ראש (מתחרה באיש-חכם מ"היה היה", למי שגדל על הסדרה הנפלאה הזו).
לבקן ידוע אחר הוא הטיגריס הלבקן של צמד הקוסמים זיגפריד ורוי. אני לא בטוח אם זה הטיגריס שתקף וכמעט הרג את רוי.
ויש עוד הרבה מאד לבקנים, בעולם החי, וגם בקרב בני האדם. זו מחלה גנטית די נדירה הגורמת לחוסר בפיגמנט מלנין בעור, בשיער ובעיניים.

הנה כמה דוגמאות ללבקנים מעניינים אחרים:

והנה הלבקן הכי מפורסם בהיסטוריה, עזבו את כל השאר:

2 תגובות

  1. אוגוסט 30, 2008

    The pit of DESPAIR!

כתבו תגובה