אוצרות הים 2010 – התערוכה הופכת לפסטיבל

אוצרות הים היא תערוכה שנתית של הצלם התת-ימי נועם קורלטר, שיזם… נועם קורטלר ומקדם – נועם קורטלר.
בשלוש השנים האחרונות קורטלר הציג את צילומיו התת-ימיים – מתחת למים. אם חושבים על זה, יש בזה קצת פרדוקס עצוב: אם אתה כבר במים, בצלילה, למה להביט על צילומים, נפלאים ככל שיהיו, כשיש סביבך שונית אמיתית וטבעית?

ובכל זאת, הגימיק עובד, התערוכה מעניינת כנראה והצילומים של קורטלר באמת לא רעים, בלשון המעטה.
השנה, קוטלר לוקח את התערוכה של עצמו צעד אחד קדימה, ועושה ממנה פסטיבל צילום תת-ימי קטן, משלו. לא שחסרים לנו פסטיבלים כאלו: בחודש נובמבר הבא עלינו לטובה תתקיים תחרות "אפסון הים האדום" הבינלאומית והמתוקשרת, אבל תמיד יש מקום לעוד אחד, בעיקר אם האופי מעט שונה והנישה אחרת.

נועם בחור עם מעוף, והוא מארח בפסטיבל שלו שתי דמויות ססגוניות מעולם הצלילה והיצירה: טוני מלקוויסט אמן הפוטושופ התת-ימי, וגייר בורסן שמצייר מתחת למים. יש גם פעילויות מקוריות, ונראה שהארוע כולו מכוון לקהל יעד מעט שונה מזה של אפסון הים האדום: צוללים מקומיים, לא צלמים מקצועיים, צעירים, שבאו לאילת פשוט לבלות ולצלול.

הדבר היחיד שמעט מפריע לי כאן, היא התחושה שאולי נועם "עושה דווקא" לאיש שמאחורי "אפסון הים האדום", דוד פילוסוף, כדי לנקום בו על סכסוך מתמשך בין השניים. ומצד שני, את אוצרות הים במתכונת הקודמת נועם קורטלר מקיים כבר משנת 2007, לפני הסכסוך המתוקשר ואני החלטתי לתת לו ליהנות מהספק, כי באמת התחרות נראית שונה באופייה – ולפרגן גם לתחרות הזו, החדשה והמקומית, וגם לוותיקה והבינלאומית, שתתקיים בנובמבר.

אז אחרי כל ההגיגים והפוליטיקה, הנה המידע על אוצרות הים של נועם קורטלר

תגובה אחת

  1. אמה
    ספטמבר 18, 2010

    פרדוקס עצוב??? אולי בשביל אנשי הים… אבל אלה שאין באפשרותם או ביכולתם להחשף לעולם התת ימי , בשבילם זה נפלא לצפות בכל חומר תיעודי באשר הוא… , "אוצרות הים" – שם יפה לתערוכת צילומים תת ימיים!!

כתבו תגובה