יונקים ימיים בישראל – גיליון 46 של צלילה!

גיליון 46 של צלילה יצא לאור, והוא גיליון ייחודי ומיוחד: אין בו מדורים ולא חדשות, או שום דבר בעצם שהוא רלוונטי לעכשיו, כמעט. החוברת הוקדשה כולה לנושא אחד ויחיד: יונקים ימיים בישראל, ולקחו בה חלק מיטב העוסקים בחקר ושימור בעלי-חיים אלו בישראל.

בגיליון תמצאו כתבות על יונקים ימיים בחופי הים התיכון שלנו, במפרץ אילת, על סדרת טורפי הים וגם על כלב הים הנזירי שלאחרונה מופיע בחופינו, על התחשאים ופרות הים ואפילו קצת על לוטרות ודובי הקוטב או יונקים ימיים שחלפו מן העולם.
בנוסף, כתבות על פיסיולוגיה והתאמות לחיים במים, איכון הד (סונאר), שינה אצל יונקים ימיים, אבולוציה והתפתחות, מלחמות הלווייתנים ואגדות ומיתוסים על אודות מפלצות הים, בהשראת היונקים הימיים.
לא פחות חשוב מכל אלו – מגדיר זיהוי יונקים ימיים מאוייר שנעשה בשיתוף עם אנשי מחמל"י – מכון לחקר וסיוע ליונקים ימיים בישראל.
וכמובן שווה לציין את השער המיוחד שאייר ועיצב מיקי רוט, שזכה (מיקי זכה, לא השער) במקום הראשון בתחרות "חלומות בכחול" 2009 בקטגוריית "רעיון כחול".

את הגיליון מקבלים הביתה חברי ההתאחדות הישראלית לצלילה, הוא יוצא פעמיים בשנה לפני חג הפסח ולפני ראש השנה, והוא מגזין הצלילה היחיד במודפס בעברית ופונה לקהל הצולל בציון.

5 תגובות

  1. אמה
    ספטמבר 02, 2010

    רגע רגע… איך בדיוק אני אמורה להנות מהגליון הזה אם לפי מה שהבנתי, חברי "ההתאחדות הישראלית לצלילה" ומי שלא יהיו מקבלים אותו, ז"א איפה אני יכולה להשיג אותו?? ושאלתי אותך משהו בנושא" פיל עם שני חדקים" אז אם תוכל להתייחס לזה זה יעזור…( ואם לרגע אחד אפילו חשבת שזה לא צורך התייחסות או מענה מצדך, הרגע הזה הוא סיכון שלקחת לכל החיים!!)

  2. ספטמבר 02, 2010

    אמה, את משעשעת :-)

    אז ככה:
    את הגיליון ניתן לרכוש באתר ההתאחדות הישראלית לצלילה בעלות של 35 ש"ח
    ראי בקישור:
    http://www.diving.org.il/index2.php?id=36&catId=18&productId=47&lang=HEB

    לגבי שאלת הפיל, אענה לך שם, והתנצלותי שלא שמתי לב שלא הגבתי

  3. אמה
    ספטמבר 02, 2010

    מה שנשאר זה להתפלל לשלומך….( אה. ולגבי התשובה .. תחסוך אותה .. אני אמצא אותה במקום אחר..)

  4. אמה
    ספטמבר 03, 2010

    זה בסדר … באמת! אני אולי עוקצת אבל בהחלט לא ארסית ובאמת תודה!

  5. אחסאן גנים
    ספטמבר 03, 2010

    הי אמיר מה מצב << אני ועבדאללה מוסרים ד"ש חם <

כתבו תגובה