גשם של מטאורים, מחר בחצות

מחר, כמו כל 12 לאוגוסט מדי שנה, יחול מטר הפרסאידים, גשם המטאורים הכי מגניב של השנה. הפרסאידים הם המטר הכי אינטנסיבי, אבל לא כל שנה הוא יוצא מתוזמן באופן מושלם: לפעמים בליל ירח, לפעמים שכשיא המטר מתרחש דווקא ביום ולפעמים סתם באמצע השבוע כשלא נוח כי מחר צריך לעבוד. אבל מחר, אלא אם כן יהיה מעונן (חלילה וחס) – הכל יהיה מושלם. בשנה שעברה גוגל פרגנו ללילה של פרסאידים ושינו את עמוד הבית שלהם בהתאם, עד כדי כך הלילה הזה מיוחד מבין מטרות המטאורים שמתרחשים לאורך השנה.

בגלל שחבריי מכירים אותי כחובב אסטרונומיה והכרת שמיים, כל שנה שואלים אותי היכן הכי כדאי לצפות בפרסאידים, באילו שעות יראה גשם המטאורים הכי טוב ועוד שאלות על מקור הפרסאידים, מה ההבדל בין מטאור למטאוריט לאסטרואיד או לכוכב נופל ועוד.
אז מה שאני ממליץ, זה קודם כל לקרוא את הטור של יגאל פת-אל ב-Ynet כדי ללמוד קצת את הנושא, ואח"כ פשוט לתכנן על גיחה למקום חשוך ומרוחק מיישוב – או באחת מתצפיות האגודה הישראלית לאסטרונומיה, או באופן פרטי, רק לצאת החוצה בשעות הקטנות של הלילה, לאחד הלילות המיוחדים של שנת 2010.

תהנו!

6 תגובות

  1. ?
    אוגוסט 12, 2010

    אז אם אני מבינה נכון לא צריך לסוע עד מצפה רמון כדי לראות את המחזה הנ"ל?

  2. אוגוסט 12, 2010

    לחלוטין לא, בשעות הלילה (בעיקר המאוחרות, אחרי חצות) תראי את זה גם מחוף ים חשוך, או שדה מרוחק. אבל כמובן שתיטיבי לראות ככל שתפחיתי את זיהום האור, ומצפה רמון הוא לאו דווקא אחד המקומות הטובים ביותר. למשך שעה או יותר יחשיכו את היישוב (כן, לטובת המטאורים!) אז המצב שם ישתפר, אבל השמועות אומרות שמהמנסרה למטה, למשל, יהיו תנאים טובים יותר.

  3. ?
    אוגוסט 12, 2010

    נראה לי שאני אלך על חוף הים , זה יותר קרוב.. תודה:)

  4. אוגוסט 12, 2010

    תהנו! רק תקפידו על מקום פתוח לשמיים מאידך (שאין צוק שחוסם) ומגיסא – שלא יראו יותר מדי אורות עיר או פנסי רחוב (לא עלינו, תרתי משמע)

  5. ?
    אוגוסט 12, 2010

    חחח לקח לי כמה שניות אבל הבנתי את התחכום.

  6. אמה
    אוגוסט 25, 2010

    טוב! אפשר לומר שזה ממש הפסד אגדתי בשבילי, רק לא מזמן חזרתי לאתר הזה וזה לא שאני בודקת כל יום מתי בעוד שנה יחול מטר המטאורים ה"מציאותי" כי בשבילי זה לא !! מעולם לא נחשפתי לחיזיון כזה, שמעתי עליו, ראיתי אותו בכמה סרטים, אבל לדעת שזה קיים כאן במציאות?? ווואאווו!! אני צריכה לבדוק את זה לעומק! אם אני אזכה לראות את זה או אפילו רק כוכב נופל .. זה יהיה….. לא.. לא כדאי להרוס את זה במילים!

כתבו תגובה