מטאוריט בבת-ים

אז נראה שמטאוריט נחת על אדמתה של ארץ הקודש. מטאור זהו גוף שחודר מהחלל החיצון דרך האטמוספירה של כדור הארץ, לרוב מדובר בעצמים קטנים שמתכלים בטרם פוגעים בארץ. מטאוריט – מטאור שהיה מספיק גדול כדי לפגוע בכדור הארץ. מטאור או מטאוריט הם בעצם מה שאנחנו מכנים "כוכב נופל" וכוכבים נופלים זה בעצם גשם של מטאורים. גשם של מטאורים מתרחש כשכדור הארץ עובר במסלול-עבר של כוכב שביט, וחלקיקי האבק והסלע שהותיר אחריו השביט נכנסים לאטמוספירה של כדור הארץ. ב-22 לאפריל חל מטר הלירידים, כך שאם זה מטאוריט אולי בעצם נפל עלינו ליריד קטן ונחמד?

בכל מקרה, המטאוריט שפגע היה די קטן, כפי שאפשר לראות בסרטון שלמטה או בכתבה של Y-net אבל בוער בלי עין הרע. אם הייתי שם, לא הייתי מעז לקחת אותו הביתה, למרות שהייתי נורא רוצה.

בכל אופן, אם זה אכן מטאוריט (סייגים וספקות בתחתית הפוסט באותיות קטנות) – זה בטח לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה: לפני מספר חודשים "נפגע" נער בן 14 בגרמניה ממטאוריט בגודל של אפונה, ורץ לספר למורים בבית הספר. ב-1954 נרשמה הפעם הראשונה שבה נפגע אדם מפגיעת גוף מהחלל החיצון – מטאוריט בגודל של אשכולית פגע באשה במדינת אלבמה, ארה"ב, וגרם לה לחבורות קשות. מעניין שתמיד המטאוריטים באים בגודל של פירות, מישהו צריך לחקור את הקשר הביזארי הזה. במקרה הזה בעלי הבית תבעו חזקה על המטאוריט מממשלת ארה"ב, שמיהרה לנכס אותו לעצמה, ולבסוף זכו בו. לאחר שלא הצליחו למכור אותו במחיר סביר, תרמו אותו למוזיאון באלבמה.

הנה המטאוריט הציוני הראשון, ומתחתיו יש ספקות שלי, כדי שאוכל להגיד "אמרתי לכם" אם יתברר שהן נכונות.

המטאוריט הציוני הראשון, בבת-ים

וכעת ספקות: לא אתפלא אם יתברר שזה לא מטאוריט ואפילו לא שאריות מהתפרצות הר הגעש באיסלנד, אלא פשוט שאריות של חימוש צבאי או ניסוי ירי כלשהו, פשוט מהטעם שנראה לי מוזר שעצם שנופל במהירות כה רבה מגובה כה רב, לא חופר קצת באדמה לפני שהוא נח על הצדפים בסבבה. אז אני לא מביע דיעה נחרצת ומחכה לתוצאות הבדיקה הגאולוגית, אבל לא אתפלא כך או כך, ובכל מקרה שומר לעצמי את הזכות להגיד "אמרתי לכם", אם יתחשק לי.

והנה פגיעה של אסטרואיד, סתם כי זה יפה וגורם לתהות…

תגובה אחת

  1. עדי
    מאי 09, 2010

    עוד סוג של מטאוריט…
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3886527,00.html

כתבו תגובה