ועד הבית וועידת קופנהגן

לפני שבועיים עברתי דירה לרעננה.
אתמול בערב התקיים מפגש של דיירי הבניין וועד הבית ולראשונה בחיי נכחתי בדיון כזה, שהניב כמה הבנות לא מובנות והחלטות לא מוחלטות:
הסכמנו, דיירי הבניין, שנהיה מודעים לשינויים שיידרשו בעתיד. הגענו להבנות באשר לצורך בגביית מסי ועד הבית, אבל לא על שיעור גובה המס. החלטנו שיש דברים שדורשים טיפול, אבל לא סגרנו מה בדיוק או כיצד נטפל. לבסוף, סוכם שבאביב נכנס מפגש נוסף.

אני, הדייר החדש בבניין, רק הקשבתי והנהנתי בהסכמה. אני לא באמת מבין בדברים האלו, אבל לא יכולתי שלא להרהר במסקנות ועידת קופנהגן שהסתיימה לפני כמה ימים בקופנהגן:
הוסכם בקופנהגן שיש צורך להפחית את פליטת גזי החממה באופן דרסטי במהלך השנים הבאות, אבל לא סוכם מי יפחית, באיזה שיעור או תוך כמה שנים. הגיעו להבנות שיש צורך שהמדינות העשירות יסייעו כלכלית למדינות עולם שלישי על מנת להפחית את פליטת גזי החממה מהן ולעצור את כריתת היערות, אבל לא נחתם שום דבר, ולא נקבו בסכומים או יעדים. הוחלט על רף של שתי מעלות צלזיוס כגבול עליון להתחממות, אבל לא נאמר מה יקרה אחרי כן, ומה ייעשה לפני כן כדי למנוע את זה.

ואני, האמת ניתנת להיאמר, לא מבין הרבה בזה גם. בסך הכל התעדכנתי פה ושם, לפני, בזמן ואחרי תוצאות הוועידה. עניינו אותי במיוחד התנהגותו של הנשיא האמריקני בנושא זה, שהיו כלפיו ציפיות גדולות (גם) מההיבט הסביבתי. ולא פחות מכך עניינו אותי דבריו של הנשיא פרס, שנכח בוועידה, ויום לפני שנחתמה נשא נאום עם כמה אמירות משמעותיות מבחינתנו, שאני מקוה שישראל תצליח לעמוד בהן. אני לא מבין הרבה בהתחממות גלובלית ופליטת גזי החממה, אבל קיויתי שהוועידה הזו תניב תוצאות ברורות ותכתיב התנהגות חדשה למדינות העולם בנושאים שעד לאחרונה לא היתה כלל מודעות אליהם ונראה שלא כך היה.

הלכתי אתמול לישון רגוע. בבניין שלי לא יקרה שום דבר רע עד האביב, ואם גם בפגישת הוועד הבאה לא יושגו סיכומים חד-משמעיים עם תוצאות ישימות – הרי שזה לא סוף העולם…

3 תגובות

  1. דודי מהפורום
    דצמבר 26, 2009

    אחלה פוסט. אהבתי מאד!

  2. דצמבר 31, 2009

    תודה דודי
    ואגב, זה באמת התרחש כפי שתיארתי, אחד לאחד.

כתבו תגובה