ספארי דרומי לאלפינסטון

ספארי צלילות בסיני זו חווית הצלילה האולטימטיבית, כך אני אומר תמיד לצוללים ששואלים אותי ומודה שאני לא הכי אובייקטיבי: עבורי זה כמעט שגרת חיים, ואפשר לקרוא לזה גם סוג של עבודה צדדית, השלמת הכנסה ומה לא.
מעולם לא יצאתי לספארי כזה לא בתפקיד. ככה בשביל הכיף. אבל הנה יצא שכן, ודווקא לא ממש לסיני, אלא לים האדום ממש: דרום מצרים, עד לאלפינסטון ריף, הסמוך לעיר מרסה עלם שבדרום מצרים.
ספארי של שבעה ימים, שהייחוד שלו הוא בקירות האנכיים, הזרמים החזקים, הים הגועש, והכריש האימתני – Oceanic White Tip Shark. בובה של כריש. בספארים דרומיים קודמים לא יצא לי לפגוש את הכריש הזה, שנוהג לבקר את האלפינסטון כמעט רק בחודש נובמבר, וגם זה לא מובטח (אבל כמעט).

התמזל מזלנו, והפעם נכחה כרישה סקרנית אחת, וסוף סוף יצא לי לפגוש עוד אחד מענקי הים האדום מקרוב.
האמת ניתנת להיאמר, שאני תמיד מכור לספארי הקלאסי של ראס מוחמד, 4 או 5 ימים בשמורת ראס מוחמד, ואולי גם גיחה לאי גובאל שבפתח מפרץ סואץ. הירידה הארוכה דרומה לאלפינסטון לא מאפשרת יותר מדי צלילות באזורים האלו שעליי הם אהובים מכל מה שאני מכיר במפרץ אילת או בים האדום. אבל אין מה לדבר, יש להפלגה הזו את הקסם שלה: ים פתוח, הפלגות ארוכות, זרמים, כרישים וגם צוללים שרמת הצלילה שלהם גבוהה מהרגיל.

עוד חוויה קטנה ולא צפויה מהאלפינסטון: חאלד, המדריך המצרי התותח, לקח אותי ועוד שני צוללים בדרגת צלילה גבוהה ל"קשת" שלמרגלות הריף, בעומק 55 מ'. לא ידעתי בכלל שיש כזו שם, והיה נחמד להכיר. האמת ניתנת להיאמר, ש"הקשת" לא הרבה יותר מרשימה ממנהרת אכזיב, רק שהיא פי 15 יותר עמוקה ממנה. אבל זה גם חוויה, במיוחד שעלינו למעלה היישר למלתעות האושיאניקית החברותית שלנו. בקרוב אעלה סרטון מהקשת באלפינסטון, אבל בינתיים הנה כאן הכרישה, שלא תחשדו בי שזה היה שכרון מעמקים שהעליתי איתי מהקשת:

5 תגובות

  1. תומר שאשא
    דצמבר 07, 2009

    היי אמיר,
    הייתי שמח לראות תמונות נוספות שלך מהאלפינסטון – מעל ומתחת למים. האם ניתן?

    בברכה,
    תומר

  2. דצמבר 07, 2009

    אהלן תומר

    טרם הספקתי לעבור ולסדר את התמונות, אבל ברגע שאעשה זאת אעלה אותן לבלוג, לגלריות וכו'.

    כנס לכאן עוד כמה ימים ובדוק, מקווה שכבר יעלו

  3. תומר שאשא
    דצמבר 07, 2009

    אחלה, תודה

  4. דצמבר 09, 2009

    תומר, העליתי בינתיים לגלריות בפייסבוק שלי, ועוד מספר ימים אעלה את זה גם לגלריות כאן בבלוג.
    כנס לפרופיל שלי בפייסבוק ותמצא גלריית אלפינסטון,

    תהנה בספארי :-)

  5. אלון צבעון
    דצמבר 12, 2009

    אהלן אמיר היה לי הזכות להפליג וליצלול כשבוע איתך מאוד נהנתי תודה לך. העבר אליי תמונות מספרי תודה אלון צבעון.

כתבו תגובה