שונית האלמוגים מפיו של ז'אן מישל קוסטו

קבלו סרטון להכרות כללית עם שונית האלמוגים. לומדים בו מעט, אבל הוא קורע מצחוק, וזה באמת מפיו של ז'או מישל קוסטו. על אבא של ז'אן, ז'אק איב קוסטו, יש לי הרבה מה להגיד, לטוב ולרע, ואולי אעשה את זה בפוסט עתידי כלשהו.
אבל את ז'אן מישל אני מחבב למדי, בזכות הסרטון הזה, שבו הוא משתף פעולה עם דורי, מרלין ונמו, כדי ללמד מעט, לשעשע הרבה ובדרך מתלוצץ על חשבון עצמו, על חשבון המבטא הצרפתי, על רצינות מוגזמת בסרטי טבע בכלל ואפילו קריצה קטנה לכיוון אביו המנוח, הנוטרליסט שחתום על ההמצאה שהיום מכונה SCUBA ואז כונתה אקווה-לאנג, ז'אק איב קוסטו.

וכיאה לשבוע שבו אני כותב בעיקר על שינוי מזג האוויר בעולם, התחממות גלובלית, והסכנה שמרחפת מעל ראשן של שוניות האלמוגים בכל העולם, אז גם בסרטון של ז'אן מישל יש התייחסות להתחממות גלובלית והשפעתה על מחלות אלמוגים בכלל, ועל תופעת ההלבנה (Coral bleaching) בפרט.

4 תגובות

  1. יוסי
    אוקטובר 15, 2009

    LOL
    חמוד , אבל בלי יותר מדי ערך חינוכי..

  2. אוקטובר 15, 2009

    אני דווקא חולק עליך:
    נסה ללמד ילד על סימביוזה בין אצה לאלמוג, ותגרום לו לפהק. נסה לספר לו על התחממות גלובלית, מחלות אלמוגים, תופעת ההלבנה, ואיבדת אותו לטובת "פאואר ריינג'רס" (אני יודע, אני לא מעודכן).
    אבל אם תדחוף לו על קצה המזלג את אלו, ותוסיף את דורי וחבריה, בתוספת מעט הומור שאפילו מדבר למבוגרים ("it would never happen to papa…") והחדרת בו ממש מעט ידע, אבל כזה שנשאר.
    אני חושב שהסרטון הזה משאיר אצל ילדים (ואגב, גם אצל מבוגרים זה פועל ככה) חיוך ומעט מידע חדש: האלמוג חי עם אצות שיתופיות, העולם מתחמם וזה חושף את האלמוגים למחלות שונות, לבעל חיים הזה קוראים cuttlefish והוא משנה את צבעו, להוא קוראים רקדנית ספרדייה, ושושנת ים היא לא כמו חילזון.
    זה גם חשוב!
    אם אתה רוצה משהו רציני ועמוק על שוניות האלמוגים, יש לך את הפוסט הזה:
    http://amirgur.com/?p=1256
    וכנס למצגת של ורון, שם מובטח לך שתעשיר את ידיעותיך ברמה ניכרת.

  3. רויטל
    אוקטובר 15, 2009

    מעולה! צחקתי, נהניתי וראיתי דיונוניות!

כתבו תגובה